Pressmeddelande Tele2-koncernen mar 05 2007, 12:27 PM CET

Tele2 byter grafisk profil och reklam med ny färg och logotyp

- Tydliggör sin position som utmanare och helhetsleverantör

Tele2 byter från och med idag utseende på sin grafiska profil och därmed även sin reklam och hemsida. Målsättningen med bytet är göra det enklare för kunderna att få en överblick över samtliga tjänster, då Tele2 är en helhetsleverantör som erbjuder mobiltelefoni, fast telefoni, bredband och TV. Dessutom får nu Tele2 en enhetlig profil i Europa, vilket ger möjlighet att samordna all reklam på alla marknader och gör kommunikationen tydligare.

- Vi byter grafisk profil för att enklare förmedla till alla våra kunder att vi är ett och samma företag i hela Europa med fokus på låga priser, säger Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2 i Sverige. Med den nya profilens färg och formspråk vill vi också tydligare visa att vi är den starkaste utmanaren på alla marknader där vi verkar.

Den nya profilfärgen blir gul, en färg som tydligt ska kommunicera företagets ambitioner att vara en utmanare inom alla områden och på alla marknader där företaget verkar. Den gula färgen representerar också dynamik och att Tele2 är ett företag som är i ständig utveckling och förändring med fokus på kundernas behov.

- Med den nya profilen och reklamen vill vi förstärka vår position som prispressare och samtidigt göra det enklare för kunderna att köpa våra olika tjänster genom att hela vårt breda produktutbud får en gemensam profil, säger Thomas Ekman.

Tele2s hemsida har idag nylanserats med den nya logotypen, gula färgen och utseendet. De första svenska reklamkampanjerna med den nya profilen startar idag genom filmer på TV3, TV4, Kanal 5, TV6, Kanal 9 och MTV samt tryckta annonser i några av de största dagstidningarna.

Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2 Sverige AB, tel. 08-56 26 47 07
Anders Olsson, Vice VD Sälj och Marknad på Tele2 AB, tel. 08-56 26 41 20
eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26

Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har 29 miljoner kunder i 22 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband, datanät och kabel-TV. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2006 omsatte bolaget 50,3 miljarder och uppvisade en vinst (EBITDA) på 5,7 miljarder kronor.