Pressmeddelande Tele2-koncernen okt 16 2007, 9:53 AM CET

Tele2 går vinnande ur kabel-TV-upphandling i Strängnäs

- Ännu ett stort TV-avtal för Tele2 som vinner på valfrihet och pris

1 200 hushåll i Strängnäs kommun kommer att få kabel-TV via Tele2 genom ett avtal med Strängnäs Bostads AB. Avtalet är värt cirka 6 miljoner kronor och gäller fram till 2012. Tele2 har sedan tidigare levererat TV till 200 av hushållen, men tar nu över som ensam TV-leverantör till fastighetsbolaget. Strängnäs Bostads AB är kommunens helägda fastighetsbolag med lägenheter i Strängnäs, Mariefred och Åkers Styckebruk.

-        Att valet föll på Tele2 beror på en kombination av deras långa erfarenhet inom kabel-TV, hög kvalitet samt att de kunde ge oss det klart bästa priset. Genom att flera av våra hushåll redan har TV via Tele2 vet vi också att det verkligen är ett bra TV-utbud vi erbjuder våra kunder, säger Lennart Ejenäs, VD på Strängnäs Bostads AB

Hyresgästerna kan skapa egna mixpaket där de fritt får välja bland Tele2s cirka 120 kanaler, eller välja bland de befintliga paketen som är sammansatta utifrån intresse. Ett grundutbud med 14 kanaler ingår alltid oavsett vilka övriga kanaler de boende väljer.

-        Det känns verkligen roligt att utöka och förlänga vårt avtal med Strängnäs Bostads AB. Vi har bevisat oss genom att leverera en bra tjänst till drygt 200 av bolagets hushåll under flertalet år, säger Martin Cullberg, ansvarig för kabel-TV på Tele2 Sverige.

Avtalet med Strängnäs Bostads AB är bara ett i raden av stora avtal som Tele2 slutit den senaste tiden. Valfrihet för de boende tillsammans med konkurrenskraftiga priser är anledningar till att Tele2 gått vinnande ur så många upphandlingar.
Martin Cullberg, ansvarig för kabel-TV på Tele2 Sverige, tel. 070-454 15 11 eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26

Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband, datanät och kabel-TV. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2006 omsatte bolaget 50,3 miljarder och uppvisade en vinst (EBITDA) på 5,7 miljarder kronor.