Pressmeddelande Tele2-koncernen jun 19 2007, 8:28 AM CET

Tele2 levererar fast och mobil telefoni till Statoil i Sverige

Tele2 förlänger sitt telefoniavtal med Svenska Statoil AB. Avtalet löper på ett år och ordervärdet beräknas uppgå till cirka fyra miljoner kronor. Tele2 vann upphandlingen genom att erbjuda det mest prisvärda alternativet i kombination med att båda parterna sedan tidigare har ett väl fungerande samarbete.

- Vi är stolta över att Statoil återigen valt Tele2 i hård konkurrens med de andra operatörerna. Vi har levererat telefoni till dem sedan 1999 och det är roligt att vi nu fått förlängt förtroende att leverera bra tjänster till en rimlig kostnad, säger Markus Täkte, ansvarig för företagsmarknaden hos Tele2.

Helhetslösningen omfattar cirka 500 mobiltelefoniabonnemang samt fast telefoni till Svenska Statoils huvudkontor, flertalet av de svenska lokalkontoren och servicestationerna. Tele2 levererar också en nätverkslösning för att transportera telefonin mellan huvudkontoret och lokalkontoren.

Svenska Statoil AB tillhör affärsområdet Energy and Retail inom Statoil-koncernen. Svenska Statoil AB är ett helägt dotterbolag till Statoil AB, som i sin tur ägs av Statoil ASA. Huvudkontoret är beläget på Södermalm i Stockholm. I Sverige finns cirka 500 försäljningsställen.

Markus Täkte, ansvarig företagsmarknaden på Tele2 Sverige AB,
tel. 08-56 26 46 88 eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26

Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har 29 miljoner kunder i 22 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband, datanät och kabel-TV. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2006 omsatte bolaget 50,3 miljarder och uppvisade en vinst (EBITDA) på 5,7 miljarder kronor.