Pressmeddelande Tele2-koncernen apr 02 2007, 8:51 AM CET

Tele2 pressar priserna på utlandssamtal till rekordlåga nivåer

- Prissänkningar på upp till 80% med Comviq Kontant Amigos
Tele2 sänker idag priserna ytterligare på det populära kontantkortet Comviq Kontant Amigos. Dagens prissänkning omfattar ett 20-tal länder och betyder att Amigos-kunder kan ringa för under en krona per minut även till länder som USA, Kina, Iran, Irak, Lettland, Litauen, och Israel. Totalt kan kunder med Comviq Kontant Amigos nu ringa till 45 länder för under en krona per minut. Förutom dessa länder görs rekordstora sänkningar till länder som Vietnam, Rumänien, Filippinerna, Albanien och Armenien.

Inom Sverige ringer Amigos-kunder som tidigare för 0 kronor till alla Tele2Comviq-mobiler.

-        Vår målsättning med Comviq Kontant Amigos är att erbjuda ett enkelt alternativ för de som vill ringa riktigt billigt till utlandet, säger Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2. Den ökade efterfrågan vittnar om att fler och fler väljer Amigos för att hålla koll på kostnaderna för sina utlandssamtal, och dagens prissänkning gör att vi ytterligare befäster vår position som det billigaste alternativet på marknaden.

Tele2 tillhandahåller kundservice för Amigos-användare på persiska, arabiska och polska för att underlätta för kunder med dessa modersmål.

-        För oss är det oerhört viktigt att kunna ge alla våra kunder en så bra service som möjligt och därför är vår flerspråkiga kundservice ett värdefullt komplement, säger Thomas Ekman.

Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2 Sverige AB, tel. 08-56 26 47 07
eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26

Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har 29 miljoner kunder i 22 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband, datanät och kabel-TV. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2006 omsatte bolaget 50,3 miljarder och uppvisade en vinst (EBITDA) på 5,7 miljarder kronor.

Prissänkning för Comviq Kontant Amigos-samtal till utlandet: