Pressmeddelande Tele2-koncernen mar 05 2007, 7:00 AM CET

Tele2 sänker månadsavgiften på fast telefoni till 95 kronor

Tele2 lanserar nu Tele2 Telefoni, ett komplett paket med marknadens billigaste fasta abonnemang på 95 kronor per månad. Dessutom finns det olika rabattpaket på samtalspriserna som kan kombineras. På så sätt får kunden billigare och enklare telefoni med större valfrihet.
- Ingen annan operatör kan erbjuda en lägre fast månadskostnad på traditionell telefoni än vad vi gör med Tele2 Telefoni, säger Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2.

- Att kunderna dessutom kan skräddarsy sin telefoni så att det passar just deras ringbeteende, gör att de kan sänka sina samtalskostnader rejält, säger Thomas Ekman.

Med Tele2 Telefoni går det att välja bland fyra olika rabattpaket: Till Fast, Till Mobil, Till Utland samt Ungdom.

I och med lanseringen av Tele2 Telefoni kommer de tidigare prisplanerna KnockOut, Kompis och Kompis Fritid att försvinna ur Tele2s produktutbud. Kunder som idag ringer med dessa prisplaner kan välja att fortsätta att ringa med dem eller byta till Tele2 Telefoni och de nya rabattpaketen.

Prislista Tele2 Telefoni (ordinarie pris utan rabattpaket)

Rabattpaket (går att kombinera valfritt)

Tele2 Telefoni har ingen bindningstid. Uppsägningstiden är 3 månader. Fakturakostnad tillkommer med 19 kr per faktura (0 kr vid autogiro eller e-faktura). Mer information och fullständiga prislistor finns på www.tele2.se. Den som har sitt fasta abonnemang hos Tele2 men förval hos annan operatör betalar som tidigare 119 kronor per månad i nätavgift.
Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2 Sverige AB, tel. 08-56 26 47 07 eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26.

Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har 29 miljoner kunder i 22 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband, datanät och kabel-TV. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2006 omsatte bolaget 50,3 miljarder och uppvisade en vinst (EBITDA) på 5,7 miljarder kronor.