Pressmeddelande Tele2-koncernen mar 14 2007, 8:00 AM CET

Tele2 sänker utlandspriserna under det persiska nyåret

- Upp till 50 procent lägre minutpriser till utvalda länder med Comviq Kontant Amigos
Tele2 sänker samtalspriserna på Comviq Kontant Amigos till åtta utvalda länder under det persiska nyåret. Prissänkningen gäller alla Amigoskunder från och med idag till och med den 31 mars. Under perioden ringer Amigoskunderna exempelvis till Turkiet för 0,48 kr/minut, Iran och Irak för 0,73 kr/minut och USA och Kanada för 0,50 kr/minut.

- Under det persiska nyåret ringer många av våra kunder fler samtal till familj och vänner i olika delar av världen. Genom att vi sänker priserna kan våra Amigoskunder ringa utlandssamtal i upp till en timme längre per hundralapp, säger Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2.

Prissänkningen sker automatiskt till nedan angivna länder, vilket innebär att alla kunder som ringer med Kontant Amigos drar nytta av de sänkta minutpriserna.

Prissänkta länder under det persiska nyåret, 14 mars till 31 mars:
(ordinarie priser inom parentes)

Minutpriser till fasta nätet
0,25 kr (0,50)
1,73 kr (3,45)
0,50 kr (1,00)

Comviq Kontant Amigos har marknadens lägsta priser på utlandssamtal från mobilen och är det mest populära kontantkortet för den som ringer mycket till utlandet. Kontant Amigos kan köpas på www.tele2.se eller hos någon av Tele2s återförsäljare i Sverige.

Inom Sverige ringer kunderna för 0 kronor per minut till alla Tele2Comviq-mobiler. Alla priser ovan gäller samtal från Sverige och är inklusive moms. Öppningsavgift tillkommer med 69 öre/samtal. Kontant Amigos finns att köpa i valörerna 100 och 200 kronor, och gäller i 30 dagar från senaste påtankning.
Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2 Sverige AB, tel. 08-56 26 47 07
eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26

Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har 29 miljoner kunder i 22 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband, datanät och kabel-TV. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2006 omsatte bolaget 50,3 miljarder och uppvisade en vinst (EBITDA) på 5,7 miljarder kronor.