Pressmeddelande Tele2-koncernen jun 07 2007, 10:40 AM CET

Tele2 tecknar ramavtal med Länsförsäkringar

Tele2 har tecknat ett ramavtal på fast och mobil telefoni med Länsförsäkringar. Ramavtalet löper över 2 ½ år, och har ett värde av ca 25 Mkr
Länsförsäkringar består av 24 lokala och självständiga länsförsäkringsbolag som samverkar genom ett starkt försäkrings- och utvecklingsbolag, Länsförsäkringar AB. Tillsammans bildar de Sveriges enda kundägda och lokalt förankrade försäkringsgrupp.

- Tele2 har de lägsta priserna på telefoni i Sverige, och genom ramavtalet kan Länsförsäkringar ytterligare reducera sina telefonikostnader, säger Markus Täkte, ansvarig för företagsmarknaden på Tele2 Sverige.

Markus Täkte, ansvarig för företagsmarknaden på Tele2 Sverige AB, tel. 08-56 26 46 88
eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26

Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har 29 miljoner kunder i 22 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband, datanät och kabel-TV. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2006 omsatte bolaget 50,3 miljarder och uppvisade en vinst (EBITDA) på 5,7 miljarder kronor.