Pressmeddelande Tele2-koncernen jun 25 2007, 9:07 AM CET

Tele2 vann dragkampen om Sigtunahems 4 800 hushåll

Tele2 har vunnit en upphandling om att få leverera kabel-TV, bredband och telefoni till 4 800 hushåll i Sigtuna, Märsta, Valsta och Rosersberg, vars bostäder ägs och förvaltas av det kommunägda bostadsföretaget Sigtunahem AB. Ordervärdet beräknas uppgå till cirka 20 miljoner kronor.
- Vi har värderat anbuden så som det är föreskrivet i lagen om offentlig upphandling, och då kommit fram till att Tele2s erbjudande var det som erbjöd våra hyresgäster störst valfrihet och lägst pris, säger Anette Sand, VD på Sigtunahem AB.

För hyresgästerna innebär avtalet bland annat att de kan välja mobiltelefoni i tjänstepaketet, vilket inte ingick i den tidigare leverantören ComHems utbud.

Tele2 erbjuder nämligen ett helt nytt sätt för hyresgäster att köpa TV, bredband, fast telefoni och mobil telefoni i ett enda paket. Quattro Play, som lösningen kallas, är det första helhetspaketet i sitt slag på den svenska marknaden.

- Genom den här paketeringen kan hyresgästerna få ett avsevärt mycket lägre pris än om tjänsterna köpts separat. Dessutom kan varje hushåll spara upp till 1 500 kr per år bara genom att slippa abonnemangsavgift för traditionellt ansluten telefoni, säger Martin Cullberg, affärsområdesansvarig för Tele2Vision.

Hyresgästen kan också själv sätta ihop paket av de olika tjänsterna beroende på hur många TV-kanaler man vill ha eller hur mycket man ringer, och vad man är beredd att betala.

____________________________________________________________________
Martin Cullberg, affärsområdesansvarig på Tele2 Sverige AB, tel. 070-454 15 11 eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26

Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har 29 miljoner kunder i 22 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband, datanät och kabel-TV. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2006 omsatte bolaget 50,3 miljarder och uppvisade en vinst (EBITDA) på 5,7 miljarder kronor.