Pressmeddelande Tele2-koncernen okt 29 2007, 11:18 AM CET

Tele2 vinner ett av Sveriges största TV-avtal

- Tele2 tar över 12 000 hushåll i Växjö från Com Hem
Tele2 vann upphandlingen att leverera kabel-TV för Växjöhem AB och Hyresbostäder i Växjö AB, två av de större fastighetsägarna inom SABO. Totalt är det 12 000 hushåll som Tele2 kommer förse med kabel-TV. Ordern är initialt värd över 30 miljoner kronor och avtalet löper på tre år. Hyresgästerna kommer att få tillgång till ett utbud med sammanlagt ca 120 TV-kanaler och kan ta del av Tele2s Triple Play erbjudande, det vill säga även bredband och telefoni.

- I och med att vi har vunnit det här stora avtalet kommer vi att satsa stort på Växjö och erbjuda även övriga hushåll på orten ett flexibelt TV-utbud till konkurrenskraftiga priser, säger Martin Cullberg, ansvarig för kabel-TV på Tele2.

Avtalet med Växjöhem AB och Hyresbostäder i Växjö AB är ännu ett i raden av SABO-bolag som under senaste tiden valt Tele2 som leverantör av kabel-TV, bredband och telefoni. Valfrihet för de boende tillsammans med konkurrenskraftiga priser är anledningar till att Tele2 gått vinnande ur så många upphandlingar.

Martin Cullberg, ansvarig för kabel-TV på Tele2, tel 08-56 26 40 00 eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26

Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har 25 miljoner kunder i 17 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband, datanät och kabel-TV. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2006 omsatte bolaget 50,3 miljarder och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 5,7 miljarder kronor.