Pressmeddelande Tele2-koncernen jan 01 2008, 10:40 AM CET

17,2 miljoner SMS och MMS hos Tele2 under nyårsafton

- Många pip i Sveriges mobiler då nyårshälsningar skickades till nära och kära
Under nyårsdygnet skickade Tele2s kunder över 17,2 miljoner SMS- och MMS-hälsningar via mobilen. Mest pep det i mobiltelefoner runt om i Sverige mellan klockan 22.00 och 23.00 på nyårsafton.

Jul- och nyårshelgerna har under flera år varit de dygn då svenska folket skickat flest SMS och MMS. Under julhelgen slogs ett hisnande rekord med över 25 miljoner skickade meddelanden. En av anledningarna till den fortsatta ökningen är att kostnaden per meddelande har sjunkit.

- När SMS introducerades i Sverige på 90-talet kunde det kosta över 2 kronor per styck att skicka. Idag kan våra kunder skicka både SMS och MMS från noll kronor i vårt nät, vilket gör att det är snabbt, enkelt och billigt att skicka en uppskattad nyårshälsning till alla i telefonboken, säger Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2.

Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2 Sverige AB, tel. 070-426 47 07 eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26.

Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband, datanät och kabel-TV. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2006 omsatte bolaget 50,3 miljarder och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 5,7 miljarder kronor.