Pressmeddelande Tele2-koncernen sep 30 2008, 8:00 AM CET

Förändring i antalet utestående aktier i Tele2

Antalet utestående aktier i Tele2 AB uppgår per den 30 september 2008 till 449 799 339 aktier, varav 38 173 706 A-aktier med tio röster vardera samt 406 677 633 B-aktier och 4 948 000 C-aktier med en röst vardera. Det totala antalet röster i bolaget uppgår till 793 362 693. Under september månad har antalet aktier i bolaget ökat med 850 000 C-aktier och antalet röster i bolaget har ökat med 850 000.

____________________________________________________________________
Lars Torstensson, Investerarfrågor, Telefon: 0702-73 48 79

Tele2 är en av Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har 23 miljoner kunder i 11 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband, datanät och kabel-TV. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på OMX Nordiska Börsen sedan 1996. Under 2007 omsatte bolaget 43,4 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 6,6 miljarder kronor.