Pressmeddelande Tele2-koncernen jul 02 2008, 8:30 AM CET

HSB Ystad väljer Tele2s fiberbaserade bredband

- IP-telefoni och bredband upp till 100 Mbit/s
Tio bostadsrättsföreningar inom HSB Ystad väljer att installera Tele2s bredbandslösning för telefoni och bredband med hastigheter upp till 100 Mbit/s. Nu installeras ett lokalt nätverk med sammanlagt 745 bredbandsuttag i fastigheterna. För Tele2 är avtalet värt 8,5 miljoner kronor under sex år.

- För oss är det viktigt att ge våra medlemmar olika uppkopplingsalternativ. Vi valde Tele2 för att de erbjöd den bästa helhetslösningen, säger Gunnar Andersson på HSB Ystad.

Det lokala nätverket ger även föreningarna möjlighet till fastighetsägartjänster som bokning av tvättstuga, övervakning av värme och ventilation samt digitala informationstavlor som håller medlemmarna uppdaterade på de senaste nyheterna.

- Trenden är tydlig. Fler och fler bostadsrättsföreningar vill erbjuda sina medlemmar olika uppkopplingsalternativ samt tillgång till moderna tekniktjänster. Där kan vi erbjuda marknadens bästa priser på bredband och IP-telefoni, säger Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2.

Tele2 Mediaservice: 070-426 41 28

Tele2 är en av Europas ledande alternativa  telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera prisledande och användarvänliga kommunikationslösningar. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har 25 miljoner kunder i 15 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband, datanät och kabel-TV. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på OMX Nordiska Börsen sedan 1996. Under 2007 omsatte bolaget 43,4 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 6,6 miljarder kronor.