Pressmeddelande Tele2-koncernen dec 16 2008, 8:45 AM CET

Scania förlänger avtal med Tele2

Scania väljer att förlänga avtalet för fast och mobil telefoni med Tele2 till följd av gott samarbete och kostnadseffektivt pris. Även drift av datanät ingår i avtalet som löper över 24 månader.

Nu förlänger Scania avtalet för 12 000 fasta och 5 000 mobila anknytningar. I förlängningen kan dessutom ett antal DECT-telefoner komma att bytas ut till mobiltelefoner som är direkt kopplade till Scanias huvudväxel genom tjänsten Mobile Extension. På så sätt ökar tillgängligheten och flexibiliteten för de anställda.

- Vi väljer att förlänga avtalet med Tele2. Samarbetet har fungerat mycket bra och vi är nöjda med service samtidigt som Tele2 erbjuder ett mycket konkurrenskraftigt pris, säger Leif Riiser, tjänsteansvarig för telefoni på Scania.

Datanätet binder samman Scanias fabriker och vissa underleverantörer i Sverige och möjliggör tillgången till internet, intranät och internt nätverk. Därmed ställs höga krav på nätets kapacitet och hastighet.

- Scania är en mycket viktig kund och vi är stolta över att de vill förlänga sitt avtal med oss. Det är tydligt att vår strävan efter att alltid erbjuda våra kunder hög kvalitet och service till ett lågt pris lönar sig, säger Martin Cullberg, ansvarig för företagsmarknaden på Tele2.

Martin Cullberg, ansvarig för företagsmarknaden på Tele2, tel: 070 -454 15 11
Tele2 Medieservice 070-426 41 28

Tele2 är en av Europas ledande alternativa telekomoperatörer. Vårt uppdrag är att leverera prisledande och användarvänliga kommunikationslösningar. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har 24 miljoner kunder i 11 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom mobil, fast bredband och telefoni, datanät och kabel-TV. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på OMX Nordiska Börsen sedan 1996. Under 2007 omsatte bolaget 40,1 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 6,3 miljarder kronor. Besök gärna vår hemsida www.tele2.com.