Pressmeddelande Tele2-koncernen okt 27 2008, 9:15 AM CET

Statoil förlänger Tele2-telefonin för sjunde året i rad

Nu väljer Statoil, för sjunde året i rad, att förlänga och utöka sitt telefoniavtal med Tele2. Enligt Statoil var det konkurrenskraftiga priset och Tele2s kundservice avgörande faktorer i beslutet. Ordervärdet uppgår till 4 miljoner kronor.

I den nya telefonilösningen ingår fast och mobil telefoni samt tjänsten Mobile Extension, som kopplar ihop Statoils mobila anknytningar med den fasta växeln. Därmed ökar servicegraden för kunderna tack vare att medarbetarna finns tillgängliga i betydligt större utsträckning.

- Efter sedvanlig anbudsgenomgång såg vi att Tele2 erbjöd det mest prisvärda alternativet. Dessutom har de en kundservice som alltid är tillgänglig och tillmötesgående, kommenterar Curt Schröder, strategisk inköpare på Statoil.

Huvudkontor samt försäljnings- och depåkontor i landet fortsätter att vara anslutna till Statoils fasta växel. Dessutom har ca 350 av Statoils servicestationer anslutit sig till avtalet för fast telefoni. Vidare finns cirka 700 mobila anknytningar i avtalet för mobiltelefoni.

- Att Statoil väljer att fortsätta att vara kund hos oss är ett mycket bra betyg och ett bevis på att vi satsar på rätt områden: pris, mobilitet och kundservice, säger Martin Cullberg, ansvarig för företagsmarknaden på Tele2.

Martin Cullberg, ansvarig för företagsmarknaden på Tele2, tel: 070 - 454 15 11
Tele2 Medieservice, tel: 070-426 41 28

Tele2 är en av Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har 24 miljoner kunder i 11 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband, datanät och kabel-TV. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på OMX Nordiska Börsen sedan 1996. Under 2007 omsatte bolaget 43,4 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 6,6 miljarder kronor.