Pressmeddelande Tele2-koncernen jan 21 2008, 8:45 AM CET

Tanka kontantkortet från baren, backen eller bussen

- Allt som behövs är ett kontokort - tanka kortet och passa på att få 20 procent bonus.
Tele2s kontantkortskunder får nu ytterligare valmöjligheter att tanka på sitt kontantkort. Den nya lösningen gör det möjligt att via det egna kontokortet tanka sitt eller andras kontantkort med mer pengar. En förälder kan till exempel med några enkla knapptryck tanka barnens kontantkort via sin egen mobil. Den nya lösningen erbjuder tre olika påtankningsmöjligheter; via en röststyrd kundtjänst, direkt via mobiltelefonens knappsats eller via www.tele2.se.

- Vi kan erbjuda våra kunder marknadens bredaste utbud av påtankningsmöjligheter för kontantkort. Den nya enkla lösningen ger kunderna ännu större frihet och det går även att tanka på andras Comviq Kontantkort, säger Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2.

Just nu får alla kunder som tankar sitt kontantkort via ett kontokort 20 % bonus på alla påtankningar*. Gemensamt för de tre nya påtankningsmöjligheterna med kontokortet, är att användaren registrerar sina kortuppgifter första gången tjänsten används.

Via kortnummer: Slå kortnummer 210, en röststyrd kundtjänst guidar dig sedan genom hela processen.

Via Tele2s hemsida: Logga in med dina kunduppgifter och välj belopp.

Direkt i mobilens display: Slå *110*, ange PIN-kod (som du valt vid registreringen) och välj sedan något av de fördefinierade beloppen mellan 75-250 kronor.

Klart. Nu är det bara att fortsätta ringa!

Tele2s övriga påtankningsmöjligheter för kontantkort inkluderar; Autogiro, värdebevis från återförsäljare, påtankning via internetbanken, via bankomat (SEB) eller genom sin fasttelefonifaktura hos Tele2.

För mer information, vänligen besök www.tele2.se

* Erbjudandet gäller från den 21 januari - 9 mars 2008. Bonusen betals ut i en klumpsumma efter den 9 mars 2008. Påtankning via kontokort fungerar för alla svenskregistrerade VISA och MasterCard.
Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2 Sverige AB, tel. 08-56 26 47 07 eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26

Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband, datanät och kabel-TV. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2006 omsatte bolaget 50,3 miljarder och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 5,7 miljarder kronor.