Pressmeddelande Tele2-koncernen mar 17 2008, 9:00 AM CET

Tele2 drar ifrån i priskriget på kontantkort

- Alla kan ringa med Champion när Tele2 slopar fasttelefonikravet på Sveriges billigaste kontantkort
Comviq Kontant Champion är, med sina 19 öre per minut, Sveriges billigaste kontantkort enligt Telepriskollen från PTS oavsett om man ringer lite eller mycket. Tidigare har Kontant Champion endast varit tillgängligt för de kunder som också hade fasttelefoni från Tele2. Men från och med idag kan alla Tele2s kontantkortskunder välja att ringa med Kontant Champion.

- Champion har varit väldigt framgångsrikt och därför är det med glädje vi nu gör Sveriges billigaste kontantkort tillgängligt för alla, säger Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2.

Champion kan köpas och tankas på via www.tele2.se, via bankkort, via internetbanken eller via fasttelefonifakturan.

Prisplan Kontant Champion
Minutpris alla nät inom Sverige                                       19 öre
Öppningsavgift                                                               99 öre/samtal
SMS till alla nät                                                              69 öre
MMS till alla n��t                                                            1,69 kr

Tele2 har en rad olika prisplaner på kontantkort baserat på behov och ringmönster. Kontant Champion är framförallt för den som ringer många och långa samtal till alla typer av nät. Dessutom finns Kontant Kompis för den vars kompisar också ringer med Tele2. Kontant Amigos är det ojämförligt billigaste alternativet för alla som ringer mycket till utlandet och Kontant Knock-Out är prisplanen för den som ringer många men kortare samtal.

För mer information, vänligen se www.tele2.se
______________________________________________________
Thomas Ekman, ansvarig för Privatmarknaden på Tele2 Sverige, tel. 08-56 26 47 07 eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26

Tele2 är en av Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har 25 miljoner kunder i 15 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband, datanät och kabel-TV. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på OMX Nordiska Börsen sedan 1996. Under 2007 omsatte bolaget 43,4 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 6,6 miljarder kronor.