Pressmeddelande Tele2-koncernen feb 06 2008, 8:30 AM CET

Tele2 vinner TV-avtal i Norrköping värt 25 miljoner kronor

- Tar över 2000 kabel-TV-hushåll från Com Hem och Canal Digital
Fastighetsägaren Malmstaden Borgs AB i Norrköping har slutit ett avtal med Tele2 om leverans av digital-TV värt 25 miljoner kronor. Tele2 tar därmed över driften av kabel-TV-nätet från Com Hem och Canal Digital och kommer att förse dryga 2 000 hushåll med digital-TV. Tele2 tar även över driften av LAN-nätet från Bredbandsbolaget. Sammanlagt är det 1700 LAN-kunder som Tele2 kommer att leverera bredband till.

- Tack vare att Tele2 kunde erbjuda en helhetslösning blev valet enkelt. Tidigare har vi haft tre olika leverantörer för respektive tjänst, vilket innebar mer administration. En annan fördel är att Tele2 erbjuder varje hushåll att sätta ihop sitt eget programutbud, något som de är ensamma om, säger Ulf Hanell, ansvarig för upphandlingen hos Malmstaden Borgs AB.

- Genom att vi hela tiden ser över vårt tjänsteutbud och är lyhörda för våra kunders behov kan vi leverera helhetslösningar inom såväl TV, telefoni och Internet, säger Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2. Malmstaden Borgs AB val av Tele2 som ensam operatör för såväl LAN-tjänster som kabel-TV, är ett bra exempel på att det går att kombinera lågt pris med unika valmöjligheter för TV-hushållen.

Fastighetsägaren Malmstaden Borgs AB tillhandahåller grundutbudet, SVT1, SVT2, SVT24, Barn- och kunskapskanalen och TV4, sedan kan varje hushåll fritt välja att köpa till ytterligare kanaler bland Tele2s cirka 120 kanaler. De hushåll som har tillgång till Tele2s LAN-nät kan välja mellan bredbandshastigheterna 10 eller 100 mbps.
Thomas Ekman, ansvarig Privatmarknaden på Tele2, tel 08-56 26 47 07 eller Tele2 Mediaservice 08-56 26 46 26

Tele2 är Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera billig och enkel telekom. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband, datanät och kabel-TV. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2006 omsatte bolaget 50,3 miljarder och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 5,7 miljarder kronor.