Pressmeddelande Tele2-koncernen aug 16 2009, 9:00 AM CET

100 Tele2-anställda sprang Midnattsloppet

I natt ägde Midnattsloppet rum i Stockholm med fler än 21 000 deltagare från 21 länder. Bland de företag som hade flest deltagare fanns Tele2 med fler än 100 löpare, vilket innebar att var nionde anställd medverkade i loppet.

Även det svarta Tele2-fåret Frank medverkade i loppet.

• Det är otroligt roligt att så många av våra medarbetare var med och sprang, kommenterar Kristina Vallin, Personalchef på Tele2 som själv deltog. Midnattsloppet är en del av ett större friskvårdsprogram här på Tele2. Under hösten kommer vi bland annat att anordna flera hälsoseminarier och en oktoberfest som avslutning på vår stegräknartävling som pågått sedan början på sommaren.
________________________________________________________________
Kristina Vallin, Personalchef på Tele2 , tel: 08-526 40 00
Pernilla Oldmark, Informationschef på Tele2, tel: 070-426 45 45

Tele2 är en av Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera prisvärd och enkel kommunikation för alla, alltid. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har 24,5 miljoner kunder i 11 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband, datanät, kabel-TV och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare.Tele2 är noterat på NASDAQ OMX sedan 1996. Under 2008 omsatte bolaget 39,5 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 8,2 miljarder kronor.