Pressmeddelande Tele2-koncernen okt 20 2009, 8:00 AM CET

Deloitte väljer Tele2 för all mobil kommunikation

Revisions- och konsultföretaget Deloitte väljer Tele2 som ny leverantör av mobil telefoni och mobilt internet. Till grund för beslutet låg Tele2s konkurrenskraftiga pris tillsammans med funktionaliteten i deras mobila lösningar. Avtalet är värt cirka fyra miljoner kronor.

Det nya avtalet innebär att Tele2 levererar all mobil telefoni och mobilt internet till Deloitte. Totalt är det 1 150 mobilabonnemang som omfattar samtliga Deloittes medarbetare på ett trettiotal kontor runtom i Sverige.

- Eftersom en av styrkorna med vår verksamhet är att vi finns nära våra kunder över hela landet är kostnadseffektiva mobila lösningar en nödvändighet för oss. Vi räknar med att abonnemangen från Tele2 sänker våra kommunikationskostnader med 30-40 procent, säger Lars Leonardsson, IT-direktör på Deloitte.

Med upphandlingen ville Deloitte uppnå ett bättre förhållande mellan pris och funktionalitet, vilket var avgörande i beslutet.

- Deloitte sökte en mer kostnadseffektiv, flexibel och framtidssäker lösning än tidigare. Avtalet är en bekräftelse på att vi tillgodoser dessa behov och ännu en gång har det bästa erbjudandet. Vi ser fram emot ett utvecklande samarbete med Deloitte, säger Martin Cullberg, ansvarig för företagsmarknaden på Tele2.

Martin Cullberg, ansvarig för företagsmarknaden på Tele2 Sverige, tel: 070-454 15 11
Annika Kristersson, presschef, Tele2 Sverige tel: 070-426 41 28

Tele2 är en av Europas ledande alternativa telekomoperatörer. Vårt uppdrag är att leverera prisvärd och enkel kommunikation för alla, alltid. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har 25,4 miljoner kunder i 11 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband, datanät, kabel-TV och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på NASDAQ OMX Stockholm sedan 1996. Under 2008 omsatte bolaget 39,5 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 8,2 miljarder kronor.