Pressmeddelande Tele2-koncernen aug 25 2009, 7:00 AM CET

Följ Fuglesangs rymdresa i mobilen med Tele2

Den svenska ESA-astronauten Christer Fuglesang gör nu sin andra resa till den internationella rymdstationen ISS. Uppskjutningen av rymdfärjan Discovery är planerad till klockan 07.36 (svensk tid) idag tisdag.

-Det är andra gången som en svensk reser ut i rymden och det finns ett stort intresse att följa sändningarna, oavsett var man befinner sig. Vi sände mobil-tv under senaste OS och det var väldigt uppskattat, säger Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknad på Tele2.

För att kunna se sändningarna krävs endast en mobil som stödjer mobil-tv, dvs med stöd för 3G och streamingmöjlighet. För att börja titta på kanalen: SMS:a "TV" till 71606 eller besök mobil.tele2.se eller mobil.comviq.se

Fakta:
Tele2 sänder totalt idag 28 TV-kanaler via mobilen. Mix-paketet innehåller 13 kanaler och kostar 59 kr per månad. Sportpaketet innehåller 5 renodlade sportkanaler och kostar 49 kr per månad.

________________________________________________________________
Thomas Ekman, ansvarig privatmarknad på Tele2 Sverige, tel: 070-426 47 07
Pernilla Oldmark, Informationschef på Tele2, tel: 070-426 45 45

Tele2 är en av Europas ledande alternativa telekomoperatöerr. Vårt uppdrag är att leverera prisvärd och enkel kommunikation för alla, alltid. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har 25,4  miljoner kunder i 11 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband, datanät, kabel-TV och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare.Tele2 är noterat på NASDAQ OMX sedan 1996. Under 2008 omsatte bolaget 39,5 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 8,2 miljarder kronor.