Pressmeddelande Tele2-koncernen apr 06 2009, 8:30 AM CET

HSB-föreningar väljer Tele2 för fast och mobil telefoni

Nu väljer nio HSB-föreningar mellan Södertälje och Umeå att flytta över sin fasta och mobila telefoni till Tele2. Det som avgjorde var det konkurrenskraftiga priset kombinerat med bra täckning och kvalitet. Avtalet löper över 30 månader och beräknas vara värt 6 miljoner kronor.

Tele2 kommer att leverera fast och mobil telefoni till de nio HSB-föreningarnas 1100 anställda. Dessutom kommer den datatrafik som genereras av ärendehantering inom föreningarna att ske över Tele2s nät, vilket resulterar i stora kostnadsbesparingar.

- Vi ser en besparingspotential på upp till 60 procent i jämförelse med vår tidigare leverantör. Nu framtidssäkrar vi vår telefoni och ärendehantering med hjälp av Tele2s flexibla och pålitliga lösningar, säger Peter Brandtman, IT-ansvarig för HSB Gävleborg.

De nio HSB-föreningarna innefattar Södertälje, Södertörn, Uppsala, Mälardalen, Centrala Värmland, Gävleborg, Mitt, Dalarna och Umeå.

- Vi fokuserar på att erbjuda kvalitativa telefonitjänster till ett konkurrenskraftigt pris. Nu ser vi fram emot att leverera dessa tjänster till HSB-föreningarna för att på så sätt möjliggöra enklare ärendehantering och lägre telefonikostnader, säger Martin Cullberg, ansvarig för företagsmarknaden Tele2 Sverige.

Martin Cullberg, ansvarig för företagsmarknaden Tele2 Sverige, tel: 070-454 15 11
Annika Kristersson, Presschef Tele2 Sverige, tel: 070-426 41 28

Tele2 är en av Europas ledande alternativa telekomoperatörer. Vårt uppdrag är att leverera prisledande och enkla kommunikationslösningar. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har 24 miljoner kunder i 11 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband, datanät, kabel-TV och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996. Under 2008 omsatte bolaget 39,5 miljarder kronor och redovisade ett rörelseresultat (EBITDA) på 8,2 miljarder kronor.