Pressmeddelande Tele2-koncernen okt 15 2009, 10:00 AM CET

Mäklarsamfundet sluter stort paraplyavtal med Tele2

Mäklarsamfundet strävar efter att ge medlemmarna mervärde genom bland annat förmånliga avtal för tjänster som ��r nödvändiga för deras verksamhet. Genom avtalet med Tele2 får samtliga drygt 4 700 medlemmar tillgång till mobila abonnemang, mobilt internet samt ett flertal tilläggstjänster, som exempelvis mobil växel, till ett konkurrenskraftigt pris.

- Våra medlemmar är kvalitetsmedvetna och vana köpare. De ställer lika höga krav på service, säkerhet och kvalitet som de själva ger sina kunder och det gör att vi ställer höga krav på våra leverantörer. Avtalet med Tele2 innebär att vi ytterligare kan tillgodose våra medlemmars behov av trygga och moderna mobillösningar , säger Wiveka Ljungström, ansvarig för medlemsfrågor på Mäklarsamfundet Service.

- Fastighetsmäklare är storanvändare av mobila tjänster och de måste alltid vara nåbara. Avtalet med Mäklarsamfundet ger oss möjlighet att visa att Tele2 är den bästa leverantören för dessa medvetna kunder, säger Martin Cullberg, ansvarig för företagsmarknaden på Tele2.
Martin Cullberg, ansvarig för företagsmarknaden på Tele2 Sverige, tel: 070-454 15 11
Annika Kristersson, presschef, Tele2 Sverige tel: 070-426 41 28

Tele2 är en av Europas ledande alternativa telekomoperatörer. Vårt uppdrag är att leverera prisvärd och enkel kommunikation för alla, alltid. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har 25,4 miljoner kunder i 11 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband, datanät, kabel-TV och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på NASDAQ OMX Stockholm sedan 1996. Under 2008 omsatte bolaget 39,5 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 8,2 miljarder kronor.