Pressmeddelande Tele2-koncernen okt 20 2009, 10:00 AM CET

Premiär Viasat Hockey i mobilen

Förutom de redan etablerade sportkanalerna Viasat Sport ToGo, Viasat Fotboll ToGo, Viasat Motor ToGo samt Viasat Golf ToGo, som finns hos Tele2 är det nu dags f��r Viasat Hockey att göra entré. Viasat Hockey ToGo ger tittaren över 300 matcher per säsong direktsänt, bland annat från HockeyAllsvenskan, NHL, KHL och hockey-VM. Sändningarna kryddas med erfarna kommentatorer och experter som Calle Johansson, Niklas Holmgren och Håkan Södergren.

- Inför vintersäsongen är vi stolta att kunna erbjuda alla våra kunder spännande hockeymatcher från NHL, hockey-VM och HockeyAllsvenskan direkt i mobilen. Nu behöver inte hockeyfans vara oroliga att missa en enda match, säger Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2.

- Nu kan Tele2s kunder se Viasat Hockey oavsett var de befinner sig, och de slipper missa uppladdningen inför favoritlagets match i HockeyAllsvenskan. Detta är ett sätt för oss att erbjuda TV till våra tittare på de sätt de vill se TV, säger Viasats VD Hans Skarplöth.

Viasat Hockey ToGo ingår i Tele2s sportpaket för mobil-TV och kostar 49 kr i månaden.

Fakta Tele2 Mobil-TV:
Tele2 sänder totalt idag 29 TV-kanaler via mobilen. Mix-paketet innehåller 13 kanaler och kostar 59 kr per månad. Sportpaketet innehåller 6 renodlade sportkanaler och kostar 49 kr per månad.

För att kunna se sändningarna krävs en mobil som stödjer mobil-tv, dvs med stöd för 3G och streamingmöjlighet. För att börja titta på kanalen: SMS:a "TV" till 71606 eller besök mobil.tele2.se alternativt mobil.comviq.se.

Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2, tfn: 070-426 4707
Annika Kristersson, Presschef Tele2 Sverige, tfn: 070-426 4128
Karin Zingmark, Presschef Viasat Sverige, tfn: 073-699 2533

Om Tele2
Tele2 är en av Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera prisvärd och enkel kommunikation för alla, alltid. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har 25,4 miljoner kunder i 11 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband, datanät, kabel-TV och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på NASDAQ OMX Stockholm sedan 1996. Under 2008 omsatte bolaget 39,5 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 8,2 miljarder kronor.

Om Viasat
Viasat
Broadcasting är det största affärsområdet inom det internationella mediebolaget Modern Times Group MTG AB. Viasat Broadcasting är den största fri- och betal-TV-operatören i Skandinavien och Baltikum och driver även fri-TV-kanaler i Tjeckien, Ungern, Slovenien, Bulgarien, Makedonien och Ghana, betal-TV-kanaler i Central- & Östeuropa och i USA och en satellit-TV-plattform i Ukraina. MTGs TV-tillgångar når över 125 miljoner människor i 30 länder. MTG är även den största ägaren i Rysslands största oberoende TV-bolag CTC Media (Nasdaq: CTCM), och den största kommersiella radiooperatören i Norden och Baltikum. MTG är noterat på Nasdaq OMX Stockholm.