Pressmeddelande Tele2-koncernen maj 25 2009, 9:49 AM CET

Sommarsurfa i turbofart med Comviqs mobila internet

Comviq lanserar idag ett surfpaket med kontantkort för mobilt internet, Comviq Surf. Därmed får kunder vars surfbehov varierar och blir större under exempelvis semestern, möjlighet att ta del av mobilt internets alla fördelar. Unikt är även att Comviq som förste operatör tar steget in i dagligvaruhandeln. Comviq Surf finns från och med idag att köpa i hundratals ICA-butiker, från Gällivare i norr till Ystad i söder.

Surfpaketet innehåller en surfsticka, ett kontantkort och en dags fri surf. Allt som behövs för att snabbt och enkelt komma igång. Dessutom surfar man i Tele2s omfattande turbo-3G-nät som täcker över 91 % av Sveriges befolkning.

Comviq Surf är praktiskt för kunder vars behov av mobilt internet varierar i perioder och passar därför såväl för husvagnen som stugan. Samtidigt ger kontantkortet Comviqs surfare total kontroll över sina surfkostnader.

- Med Comviq Surf lanserar vi ett starkt surfpaket där kunden till fullo kan nyttja flexibiliteten med mobilt internet och samtidigt ha kostnadskontroll. Dessutom gör vi Comviq än mer tillgängligt för våra kunder genom att de kan köpa surfpaketet samtidigt som de köper mjölk, säger Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2 Sverige.

Att kunna köpa och tanka Comviq Surf i ICAs butiker är en del av Comviqs fokus att finnas där kunderna är.

Comviq Surf:            299 kr *
(inkl. en surfsticka, ett sim-kort och en dags fri surf)

Surfpriser:
Dag:                          29 kr/dag (Datamängd 0,5 GB per dag)
Vecka:                      89 kr/vecka (Datamängd 1 GB per vecka)
Månad:                    249 kr/månad (Datamängd 5 GB per månad)

Hastighet:               Upp till 3 Mbit/s

För mer information om erbjudandet, vänligen gå in på comviq.se. För att se turbo-3G-täckningen på gatunivå, gå in på www.tele2.se/tackning.

*Erbjudandet gäller i utvalda ICA-butiker så långt lagret räcker, fram till den 7 juni 2009. Surfpaketet kan även köpas via comviq.se för 299 kr (+ frakt). Det erbjudandet gäller så långt lagret räcker, fram till den 30 juni 2009. För att veta vilka ICA-butiker som har Comviq Surf, gå in på ica.se.
________________________________

Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2 Sverige, tel: 070-426 47 07
Annika Kristersson, Presschef Tele2 Sverige, tel: 070-426 41 28

Tele2 är en av Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera prisvärd och enkel kommunikation för alla, alltid. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har 24,5 miljoner kunder i 11 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband, datanät, kabel-TV och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare.Tele2 är noterat på NASDAQ OMX sedan 1996. Under 2008 omsatte bolaget 39,5 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 8,2 miljarder kronor.