Pressmeddelande Tele2-koncernen jan 21 2009, 9:45 AM CET

Tele2 i miljonavtal med IFS

IFS, en av världens ledande affärssystemleverantörer, väljer Tele2 som leverantör av fast och mobil telefoni. Avgörande i beslutet var Tele2s täckning och konkurrenskraftiga pris. Värdet på affären uppgår till fem miljoner kronor.

Redan under hösten kopplades 150 fasta abonnemang och 550 mobila anknytningar över till Tele2s nät. Samtliga mobila anknytningar är direkt kopplade till IFS växel genom tjänsten Mobile Extension vilket gör medarbetarna flexibla och alltid nåbara, oavsett var de befinner sig.

IFS har lokal närvaro på ett flertal platser i Sverige, bland annat i Linköping, Stockholm, Göteborg och Jönköping. Samtliga kontor innefattas i avtalet.

-  Tele2 var ett naturligt val. De svarade på vårt behov av täckning i hela landet samtidigt som de erbjöd ett attraktivt pris och en god kundservice. En oslagbar kombination, kommenterar Per Wange, Inköpschef på IFS.

- Det är glädjande att IFS valde Tele2 som sin telefonileverantör. Vi visar återigen på vår styrka, att vi levererar värde för pengarna genom god täckning och konkurrenskraftigt pris, säger Martin Cullberg, ansvarig för företagsmarknaden på Tele2.

Martin Cullberg, ansvarig för företagsmarknaden på Tele2, tel: 070 - 454 15 11
Tele2 Medieservice 070 - 426 41 28

Tele2 är en av Europas ledande alternativa telekomoperatörer. Vårt uppdrag är att leverera prisledande och användarvänliga kommunikationslösningar. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har 24 miljoner kunder i 11 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom mobil, fast bredband och telefoni, datanät och kabel-TV. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på OMX Nordiska Börsen sedan 1996. Under 2007 omsatte bolaget 40,1 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 6,3 miljarder kronor. Besök gärna vår hemsida www.tele2.com.