Pressmeddelande Tele2-koncernen sep 02 2009, 9:00 AM CET

Tele2 lanserar Kombo - Sveriges mest mobila abonnemang

Idag lanserar Tele2 Kombo, det första abonnemanget som kombinerar mobilt internet, mobilsurf och mobiltelefoni. Därmed samlas all mobilitet i ett paket till ett oslagbart pris.

Med Kombo får kunderna tillgång till Tele2s prisbelönta turbo-3G-nät* med hastigheter upp till 6 Mbit/s, oavsett om de surfar via mobilen eller datorn. Dessutom ingår Tele2s låga samtalspriser och 3000 fria SMS/MMS i månaden**.

- Vi såg ett behov på marknaden och är nu först ut med att kombinera mobilt internet, mobilsurf och mobiltelefoni i ett och samma paket. Med Kombo erbjuder vi våra kunder en komplett surfupplevelse med prisbelönt täckning och höga hastigheter till bästa pris, säger Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2.

Med Kombo behövs bara en räkning för all mobilitet, vilket ytterligare förenklar för kunden. Kombo finns tillgänglig från och med idag.

KOMBO
Månadsavgift                                            199 kr
USB-modem (värde 595 kr)                     0 kr
Samtal till Tele2- och Comviq-nätet           0 kr/min
Samtal till övriga nät i Sverige                    0:69 kr/min
SMS/MMS till Tele2- och Comviq-nätet   0 kr/st**
SMS/MMS till övriga nät i Sverige            0:69 kr/st
Surf med mobilen, upp till                          6 Mbit/s***
Surf med datorn, upp till                            6 Mbit/s ****
Bindningstid                                             18/24 mån

*Bland annat utnämt till bäst i test och bästa turbo-3G-nät av PC för Alla, M3 och Aftonbladet under 2009.
**3000 fria SMS/MMS per mån. Därefter 0,69 kr per SMS/MMS.
***200 MB surf/mån ingår, därefter 1:69 kr/MB.
****5 GB surf till full fart/mån därefter en hastighet på 200 KB/s
Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden på Tele2 Sverige, tel: 070-426 47 07
Annika Kristersson, Presschef Tele2 Sverige, 070-426 41 28

Tele2 är en av Europas ledande alternativa telekomoperatör. Vårt uppdrag är att leverera prisvärd och enkel kommunikation för alla, alltid. Tele2 strävar efter att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Vi har 25,4 miljoner kunder i 11 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband, datanät, kabel-TV och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på NASDAQ OMX sedan 1996. Under 2008 omsatte bolaget 39,5 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 8,2 miljarder kronor.