Pressmeddelande Tele2-koncernen dec 14 2009, 8:21 AM CET

Tele2s styrelse avser föreslå en sammanlagd utdelning om SEK 5,85 för 2009

Stockholm - Styrelsen i Tele2 AB ("Tele2"), NASDAQ OMX Stockholm: Tel2 A och Tel2 B) önskar att, samtidigt som offentliggörandet av förvärvet av en majoritetsandel av NEO, redan nu informera om att styrelsen till årsstämman 2010 avser föreslå en ökning av den ordinarie utdelningen med 10 procent till SEK 3,85 (3,50) per aktie. Styrelsen avser också föreslå en extra utdelning om SEK 2,00 (1,50) per aktie avseende avyttringar som gjorts under året.
Som tidigare meddelats avser Tele2 att betala en progressiv ordinarie utdelning till sina aktieägare på medellång sikt.
____________________________________________________________________
Lars Torstensson, Investerarfrågor, Tel: 0702 73 48 79
Pernilla Oldmark, Pressfrågor, Tel: 0704 26 45 45

Tele2 är en av Europas ledande telekomoperatÖrer och tillhandahåller alltid det bäste erbjudandet. Vi har 26 miljoner kunder i 10 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband, datanät, kabel-TV och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare.Tele2 är noterat på NASDAQ OMX sedan 1996. Under 2008 omsatte bolaget 38,3 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 8,2 miljarder kronor.