Pressmeddelande Tele2-koncernen sep 28 2010, 11:36 AM CET

Biljetter till landets populäraste konserter först hos Tele2

- Första konsert är Iron Maiden på Ullevi

Från och med imorgon kan Tele2 erbjuda sina kunder konsertbiljetter före ordinarie biljettsläpp. Erbjudandet går under namnet Go Live och innebär att alla Tele2s kunder får möjlighet att köpa konsertbiljetter minst 24 timmar innan de släpps på marknaden.

Tele2 Go Live är ett unikt samarbete med Live Nation som är världens största konsertarrangör. Genom samarbetet får Tele2s kunder möjlighet att köpa ett begränsat antal biljetter till populära konserter och arrangemang, till ordinarie pris, före officiellt biljettsläpp.

- Även om det går riktigt bra att lyssna på musik i mobilen ska det helst upplevas live. Nu kan vi som Sveriges musikoperatör genom Tele2 Go Live erbjuda våra kunder möjligheten att först av alla få köpa biljetter, säger Thomas Ekman, ansvarig privatmarknaden Tele2 Sverige.

Första biljettsläpp blir till det legendariska bandet Iron Maiden som kommer till Ullevi den 1 juli 2011.

Via Tele2 Go Live släpps ett begränsat antal Iron Maiden biljetter onsdagen den 29 september klockan 08.00. Iron Maiden är bara ett av många arrangemang under året där Tele2s kunder kommer kunna köpa biljetter i förtid.

Läs mer om Tele2 Go Live på www.tele2.se

---------------------
Thomas Ekman, ansvarig privatmarknaden Tele2 Sverige, tel: 070-426 47 07
Annika Kristersson, Presschef Tele2 Sverige tel: 070-426 41 28

Tele2 är en av Europas ledande telekomoperatörer och tillhandahåller alltid det bästa erbjudandet. Vi har 29 miljoner kunder i 11 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband, datanät, kabel-TV och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på NASDAQ OMX sedan 1996. Under 2009 omsatte bolaget 39,5 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 9,4 miljarder kronor.