Pressmeddelande Tele2-koncernen jun 11 2010, 8:30 AM CET

Bröllop, fotboll eller deckare direktsänt i mobilen

- Tele2 bjuder på TV4-Gruppens kanaler i mobilen under sommaren

Idag lanserar Tele2 och Comviq ett nytt kanalpaket med ett flertal av TV4-Gruppens kanaler direktsända i Mobil-TV. Det innebär att alla evenemang, program, serier, filmer kan ses direkt i mobilen, samtidigt som de sänds i traditionell TV. Därutöver är det kostnadsfritt för Tele2 och Comviqs mobilkunder att se TV4-Gruppens kanaler i mobilen under hela sommaren.

Det nya Mobil-TV-paketet innehåller: TV4, TV4 Plus, TV400, TV4 Fakta, TV4 Sport och Nyhetskanalen. Tele2 är även den ende operatören som erbjuder TV4 Sport i TV4-paketet där många av matcherna i Fotbolls-VM sänds.

- Tele2 var tidiga med lansera Mobil-TV. Nu tar vi ytterligare ett banbrytande kliv när våra kunder kan se TV4-Gruppens kanaler live, från favoritserien till Kronprinsessans Victorias bröllop eller favoritlaget i Fotbolls-VM i mobilen, dessutom kostnadsfritt hela sommaren, säger Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden Tele2 Sverige.

För TV4-Gruppen är det en unik och efterfrågad satsning.

- Vi är stolta över att sända alla våra program i de största kanalerna direkt i mobilen tillsammans med Tele2. Vi vet att det är efterfrågat av TV-tittarna som vill följa sitt favoritprogram även utanför TV-soffan, säger Otto Sjöberg, vd för TV4 Expressen Mobilab.

För att kunna se TV i mobilen krävs endast en vanlig 3G-mobil med streamingmöjlighet. Gå in på Mobil.tele2.se eller Mobil.comviq.se för att se TV4-kanalerna, alternativt SMS:a "TV" till 72 400.

TV4-paketet i mobilen är kostnadsfritt för Tele2s och Comviqs kunder till och med 31 augusti 2010. Därefter kostar det:
Tele2 - 49 kr/mån inkl. fri obegränsad data.
Comviq - 12 kr/veckan inkl. fri obegränsad data.

Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden Tele2 Sverige, tel: 070-426 4707
Annika Kristersson, Presschef Tele2 Sverige, tel: 070-426 41 28

Tele2 är en av Europas ledande telekomoperatörer och tillhandahåller alltid det bästa erbjudandet. Vi har 28 miljoner kunder i 11 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband, datanät, kabel-TV och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på NASDAQ OMX sedan 1996. Under 2009 omsatte bolaget 39,5 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 9,4 miljarder kronor.