Pressmeddelande Tele2-koncernen nov 30 2010, 8:45 AM CET

Tele2 bygger 1 000 mobila kontor åt Deloitte

- Flexibilitet och pris var avgörande

Revisionsbyrån Deloitte har tecknat ett nytt avtal med Tele2 om cirka 1 000 mobila bredband för ökad mobilitet i verksamheten. Avtalet är en av Tele2s större affärer gällande mobila bredband.

Deloittes revisorer och ekonomiska konsulter är dagligen beroende av mobila kontor. Arbete hos kunder, hemifrån och på resor gör att de behöver komma åt såväl extern som intern information och därmed alltid ha en mobil uppkoppling tillgänglig. För att tillgodose detta utvecklade Tele2 en specialbyggd programvara där mjukvaran anpassades för Deloittes nya modem.

- Tele2 förstod våra behov och erbjöd en skräddarsydd lösning som visade på stor flexibilitet. Samtidigt har de en konkurrenskraftig balans mellan pris och prestanda, säger Lars Leonardsson, IT-direktör på Deloitte.

2009 slöt Deloitte sitt första avtal med Tele2 och eftersökte redan då ökad mobilitet och sänkta kommunikationskostnader. Det nya avtalet är separerat från det befintliga och en helt ny upphandling gjordes utifrån kraven på flexibilitet, pris, funktion och kvalitet.

-  Alla företag har olika behov och därför är det viktigt att ta sig tid att verkligen lyssna och förstå. Först då kan vi leverera helt kundanpassade lösningar vilket alltid är vårt mål. Därför känns det fantastiskt att återigen kunna bevisa våra styrkor för Deloitte, säger Martin Cullberg, ansvarig för företagsmarknaden, Tele2 Sverige.

Idag arbetar allt fler svenska företag mobilt. En ny undersökning från Tele2 med 265 svenska företag visar att närmare nio av tio använder sig av mobila bredband i verksamheten idag. Undersökningen visar dessutom att såväl företag som de anställda ställer högre krav på en större flexibilitet och tillgänglighet i arbetet.

-----------------------
Annika Kristersson, Presschef Tele2 Sverige, tel: 070-426 41 28
Martin Cullberg, ansvarig för företagsmarknaden Tele2 Sverige, tel: 070-454 15 11

Tele2 är en av Europas ledande telekomoperatörer och tillhandahåller alltid det bästa erbjudandet. Vi har 30 miljoner kunder i 11 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband, datanät, kabel-TV och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på NASDAQ OMX sedan 1996. Under 2009 omsatte bolaget 39,5 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 9,4 miljarder kronor.