Pressmeddelande Tele2-koncernen apr 12 2010, 9:20 AM CET

Tele2 revolutionerar hemtelefonin

Idag lanserar Tele2 en ny tjänst för alla som har och vill ha en riktig hemtelefon. Genom att nyttja mobilnätet även för hemtelefonin kan kunden halvera sina fasta telefonikostnader. Kunden ringer som vanligt, med samma nummer, samma tut i luren och samma telefon som tidigare, men till ett ännu lägre pris.

Genom att kunden flyttar hemtelefonen från telejacket till en dosa som gör att samtalen automatiskt går via mobilnätet, sänks de fasta telefonkostnaderna med upp till 50 procent. För Tele2 handlar det om att komma runt de dyra kostnader som är förenade med att gå via det fasta monopolnätet, för kunden innebär det en lägre telefonräkning varje månad. Samtalen går i Tele2s prisbelönta mobilnät. För att ge kunden ytterligare förstärkt täckning är dosan utrustad med en inbyggd antenn.

- Nu utmanar vi rejält priset för kundernas traditionella hemtelefoni. Lösningen kombinerar mobilnätets kvalitet och prisfördelar utan att förändra kundens eller familjens telefonvanor. Det revolutionerande är att du ringer på samma sätt som tidigare med samma telefon fast till ett mycket bättre pris, säger Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden Tele2 Sverige.

Med hemtelefoni via mobilnätet finns även möjlighet att teckna mobilt internet upp till 6 Mbit/s via dosan, som passar den normalanvändande kunden.

Mer om tjänsten Tele2 Hemtelefoni via mobilnätet Telia Bas Mini
Abonnemangsavgift 69 kr/månad* 145 kr/månad
Öppningsavgift per samtal 0:69 kr/samtal 0:69 kr/samtal
Samtal till fasta nät 0:19 kr/min 0:20 kr/min
Samtal till mobiltelefoner 0:69 kr/min 0:69 kr/min

Kunden väljer själv om man vill använda befintligt hemnummer eller teckna nytt. Abonnemangsavgiften för hemtelefoni och mobilt internet är 199 kronor/månaden**.

För mer information och hur du köper Hemtelefoni via mobilnätet, vänligen se www.tele2.se.

*Gäller till och med 1/8-2010, därefter 99kr/mån

**Gäller till och med 1/8-2010, därefter 229kr/mån

Thomas Ekman, ansvarig för privatmarknaden Tele2 Sverige, tel: 070-426 4707

Annika Kristersson, Presschef Tele2 Sverige, tel: 070-426 41 28

TELE2 ÄR EN AV EUROPAS LEDANDE TELEKOMOPERATÖRER OCH TILLHANDAHÅLLER ALLTID DET BÄSTA ERBJUDANDET. Vi har 27 miljoner kunder i 11 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast och mobil telefoni, bredband, datanät, kabel-TV och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993, har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på NASDAQ OMX sedan 1996. Under 2009 omsatte bolaget 39,3 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 9,2 miljarder kronor.