Pressmeddelande Tele2-koncernen okt 08 2012, 9:00 AM CET

Fiskjätten Leröy förlänger avtalet med Tele2 Business

Tele2 har levererat nätverk för datakommunikation och telefonilösningar till Leröy sedan 2007.  Nu väljer Leröy att förlänga sitt avtal med Tele2.

Fiskeriföretaget Leröy grundades redan 1899 och har sedan dess varit en pionjär inom ett antal fiskerinäringsområden. Företaget var bland annat först med att exportera färsk lax till USA och med direkta flygförsändelser av färsk lax till Japan. Företaget har växt mycket de senaste åren och därför har kravet på bra kommunikation ökat. Nu väljer Leröy att förlänga sitt avtal med Tele2 som leverantör av datanät i tre år och för telefoni i två år.

- Initialt kunde Tele2 ge oss ett helt annat erbjudande rent ekonomiskt. Nu när vi skulle förlänga vässades erbjudandet och tjänsterna ytterligare och det var aldrig aktuellt att byta för oss. Det är viktigt för oss med driftsäkerheten i våra lösningar och det jobbar Tele2 kontinuerligt med, för att se till att vi alltid har den mest tillförlitliga lösningen, säger Fredrik Viktorin, operativ chef på Leröy.

Genom det nya avtalet växlar Leröy upp sina telekomlösningar i takt med att bolaget växer. Från Tele2 köper Leröy nu datanät, mobilt bredband, växellösningar samt fast och mobil telefoni. Det fasta datanätet är uppgraderat till 100 Mbit/s i Göteborg och är förberett för IP-telefoni.

- Vi är väldigt glada över att få fortsatt förtroende från Leröy. Företaget har växt mycket de senaste åren och det har varit otroligt spännande att ha fått vara med på den resan. Leröy ställer stora krav på oss och har en komplex lösning och vi ser fram emot att möta de högt ställda kraven, säger Anders Långsved, ansvarig Tele2 Business.

Anders Långsved, ansvarig, Tele2 Business, tel: 070-426 42 84
Malin Mellberg, presschef, Tele2 Sverige, tel: 070-426 40 06

TELE2 ÄR EN AV EUROPAS LEDANDE TELEKOMOPERATÖRER OCH TILLHANDAHÅLLER ALLTID DET BÄSTA ERBJUDANDET. Vi har 36 miljoner kunder i 11 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, kabel-tv och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993 har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på NASDAQ OMX sedan 1996. Under 2011 omsatte bolaget 41 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 11,2 miljarder kronor.