Pressmeddelande Tele2-koncernen apr 16 2012, 8:05 AM CET

Tele2 AB etablerar EMTN program

Stockholm - Tele2 AB (Tele2), (NASDAQ OMX Stockholm: TEL2 A och TEL2 B) meddelade idag att man har etablerat ett Euro Medium-Term Note program.

Tele2 AB har etablerat ett Euro Medium-Term Note program registrerat på Luxemburg Stock Exchange for Notes. Programmet kommer att utgöra basen för Tele2 ABs framtida medium- och långfristiga skuld emissioner på såväl internationella som domestika marknader. Programmet möjliggör för Tele2 att emittera inom ett rambelopp på EUR 3 miljarder.

Arrangörer av programmet är Crédit Agricole Corporate and Investment Bank och The Royal Bank of Scotland plc.

Lars Torstensson, Investerarfrågor, Tel: 0702 73 48 79
Pernilla Oldmark, Pressfrågor, Tel: 0704 26 45 45

TELE2 ÄR EN AV EUROPAS LEDANDE TELEKOMOPERATÖRER OCH TILLHANDAHÅLLER ALLTID DET BÄSTA ERBJUDANDET. Vi har 34 miljoner kunder i 11 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, kabel-tv och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993 har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på NASDAQ OMX sedan 1996. Under 2011 omsatte bolaget 41 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 10,9 miljarder kronor.