Pressmeddelande Tele2-koncernen sep 27 2012, 9:00 AM CET

Tele2 lanserar iPhone 5 i Sverige den 28 september

Den 28 september börjar Tele2 Sverige sälja iPhone 5 i Tele2s butiker, via hemsidan och hos utvalda återförsäljare. iPhone 5 kommer i tre modeller; 16GB för 75 SEK/månad, 32GB för 150 SEK/månad och 499 SEK direktbetalning samt 150 SEK/månad för 64GB vid 24 månaders avbetalningsplan. Tele2 kommer dessutom att erbjuda iPhone 4S för 50 SEK/månad vid 24 månaders avbetalningsplan och iPhone 4 för 0 SEK. Tele2s kunder kan med iPhone 5 koppla upp sig via Tele2s snabba HSPA+ och DC-HSDPA-nätverk.

iPhone 5 är den tunnaste och lättaste iPhone-modellen någonsin. iPhone 5 har fått en helt ny design och kommer med en 4-tums Retina-skärm, ett Apple-designat A6-chip för höghastighetsprestanda och ultrasnabb trådlös teknik - samtidigt som batteritiden har förbättrats.

iPhone 5 är utrustad med iOS 6, världens mest avancerade operativsystem med över 200 nya funktioner. Bland annat inkluderar iPhone 5 den helt nya Maps-appen med Apple-designade kartor och "turn-by-turn"-navigation. Dessutom har iPhone 5 den nya funktionen Passbook, Facebook-integration samt även ännu fler Siri-funktioner och språk.

- Vi är oerhört stolta att kunna erbjuda iPhone 5 till våra kunder. Förväntningarna på iPhone 5 har varit skyhöga och vi är övertygade om att den nya modellen kommer att erbjuda en oöverträffad användarupplevelse, säger Samuel Skott, affärsområdeschef för Tele2 Privat.

iPhone 5 kommer gå att förbeställa via tele2.se.
För mer information om erbjudanden och samtliga prisalternativ, besök; www.tele2.se/iPhone5.

Tele2s priser och erbjudanden för iPhone 5:

Volym Låg Volym Mellan Volym Hög
Månadsavgift 189 339 489 kr
Samtal till Tele2/Comviq mobiler/min 300 st* Fria** Fria**
Samtal till övriga operatörer/min 300 st* Fria** Fria**
Öppningsavgift 0,00 kr 0,00 kr 0,00 kr
SMS till Tele2/Comviq mobiler/st 300 st* Fria** Fria**
SMS till övriga operatörer/st 300 st* Fria** Fria**
MMS till Tele2/Comviq mobiler/st 300 st* Fria** Fria**
MMS till övriga operatörer/st 300 st* Fria** Fria**
Datamängd/månad 1 GB 3 GB 10 GB
iPhone 5 16GB 1 kr 1 kr 1 kr
Förhöjd månadsavgift under bindningstiden 200 kr 150 kr 75 kr
iPhone 5 32GB 1 kr 1 kr 1 kr
Förhöjd månadsavgift under bindningstiden 250 kr 200 kr 150 kr
iPhone 5 64GB 499 kr 499 kr 499 kr
Förhöjd månadsavgift under bindningstiden 250 kr 200 kr 150 kr

Samtliga erbjudande gällande 24 månaders avbetalningsplan
* I månadsavgiften ingår 300 fria minuter, 300 fria SMS och 300 fria MMS per månad inom Sverige. Därefter kostar det 69 öre/min/SMS och 99 öre/MMS till alla nät inom Sverige.
** Vid extrem förbrukning (per månad över 12 000 öppningsavgifter och minuter, 10 000 SMS eller 10 000 MMS) förbehåller Tele2 sig rätten att vidta åtgärder

Samuel Skott, affärsområdeschef för Tele2 Privat, tel: 070-426 46 43
Malin Mellberg, Presschef Tele2 Sverige, tel: 070-426 40 06

TELE2 ÄR EN AV EUROPAS LEDANDE TELEKOMOPERATÖRER OCH TILLHANDAHÅLLER ALLTID DET BÄSTA ERBJUDANDET. Vi har 36 miljoner kunder i 11 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, kabel-tv och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993 har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på NASDAQ OMX sedan 1996. Under 2011 omsatte bolaget 41 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 11,2 miljarder kronor.