Pressmeddelande Tele2-koncernen nov 08 2012, 10:00 AM CET

Tele2 Sverige AB: Pågen förlänger avtalet med Tele2 Business

Tele2 Business har levererat skräddarsydda mobiltelefonilösningar till bagerijätten Pågen sedan 2006. Nu har Pågen valt att förlänga sitt avtal i ytterligare tre år.

Pågen grundades redan 1878 och är Sveriges ledande bageriföretag. De levererar inte bara till Sverige utan har även flera produkter som är storsäljare världen över. Bland annat är Pågen Krisprolls världens mest sålda skorpor. Koncernen har 1 400 anställda fördelat på huvudkontoret i Malmö och bagerierna i Malmö och Göteborg.

- När avtalet skulle gå ut jämförde vi Tele2s erbjudande mot konkurrenterna, både vad gäller prestanda och pris, och kom fram till att det var det bästa alternativet för oss. Nu har vi gjort vissa förändringar i abonnemangsformerna och avtalet har v��ssats, säger Anna Bäärnhielm, inköpschef på Pågen.

I Tele2s Springlösning för Pågen ingår ett skräddarsytt internt GSM-nät för att säkerställa hög kvalitetet i täckning, garanterad kapacitet och möjligheten att låsa telefoner på en specifik adress. Ett flertal av företagets totalt 1200 mobila anknytningar är låsta till att endast fungera i Pågens egna lokaler.

- Pågens verksamhet ställer krav på kreativa lösningar och behöver perfekt täckning i varje vrå av deras lokaler. Genom vår heltäckande lösning kan vi leverera det och vi är väldigt glada över Pågens förnyade förtroende, säger Anders Långsved, ansvarig, Tele2 Business.

Anders Långsved, ansvarig, Tele2 Business, tel: 070-426 42 84
Malin Mellberg, presschef, Tele2 Sverige, tel: 070-426 40 06

TELE2 ÄR EN AV EUROPAS LEDANDE TELEKOMOPERATÖRER OCH TILLHANDAHÅLLER ALLTID DET BÄSTA ERBJUDANDET. Vi har 38 miljoner kunder i 11 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, kabel-tv och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993 har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på NASDAQ OMX sedan 1996. Under 2011 omsatte bolaget 41 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 11,2 miljarder kronor.