Pressmeddelande Tele2-koncernen jul 12 2012, 11:00 AM CET

Tele2s kunder får egen VoIP-app

Nu får Tele2-kunder på utlandsresa möjlighet att ringa och ta emot samtal till kostnaden av ett vanligt mobilsamtal. Det enda som behövs är ett Tele2-abonnemang, en wifi-uppkoppling och att appen +46 laddas ner på mobilen.

Tele2s egna VoIP-app +46 finns nu tillgänglig för alla Tele2s kunder i både App Store och på Google Play. Appen gör det möjligt för Tele2-kunder som befinner sig utomlands att ringa och ta emot samtal till normal samtalstaxa.

- Vi är först ut med att erbjuda våra kunder en VoIP-app. Till skillnad från liknande tjänster använder du ditt vanliga mobiltelefonnummer och du ringer för samma samtalstaxa som i Sverige. Så ringer du för 0 kr/minuten hemma ringer du för 0 kr/minuten även från hotellet eller vid poolen i Barcelona, säger Samuel Skott, affärsområdeschef för Tele2 Privat.

Appen är i första hand en reseapplikation och fungerar när mobilen är uppkopplad mot ett wifi-nät, appen behöver inte vara installerad på mottagarens mobil.

Samuel Skott, Affärsområdeschef för Tele2 Privat, tel: 070-426 46 43
Malin Mellberg, Presschef Tele2 Sverige, tel: 070-426 40 06

TELE2 ÄR EN AV EUROPAS LEDANDE TELEKOMOPERATÖRER OCH TILLHANDAHÅLLER ALLTID DET BÄSTA ERBJUDANDET. Vi har 35 miljoner kunder i 11 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, kabel-tv och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993 har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på NASDAQ OMX sedan 1996. Under 2011 omsatte bolaget 41 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 11,2 miljarder kronor.