Pressmeddelande Tele2-koncernen feb 28 2013, 8:00 AM CET

Förändring i antalet röster i Tele2 AB

Stockholm - Tele2 AB (Tele2), (NASDAQ OMX Stockholm: TEL2 A och TEL2 B) meddelade idag att antalet utestående aktier i Tele2 AB uppgår per den 28 februari 2013 till 448 783 339 aktier, varav 20 987 966 A-aktier med tio röster vardera samt 424 646 373 B-aktier och 3 149 000 C-aktier med en röst vardera. Det totala antalet röster i bolaget uppgår till 637 675 033. Under februari månad är antalet aktier i bolaget oförändrat jämfört med föregående månad. Antalet röster i bolaget har dock under februari månad minskat med 135 stycken till följd av att 15 A-aktier omklassificerats till B-aktier.

Informationen är sådan som Tele2 AB ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 28 februari 2013.

Lars Torstensson, Investerarfrågor, Tel: 0702 73 48 79
Pernilla Oldmark, Pressfrågor, Tel: 0704 26 45 45

TELE2 ÄR EN AV EUROPAS LEDANDE TELEKOMOPERATÖRER OCH TILLHANDAHÅLLER ALLTID DET KUNDERNA BEHÖVER TILL LÄGSTA PRIS
. Vi har 38 miljoner kunder i 11 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, kabel-tv och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993 har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på NASDAQ OMX sedan 1996. Under 2012 omsatte bolaget 43,7 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 11 miljarder kronor