Pressmeddelande Tele2-koncernen feb 20 2013, 9:13 AM CET

Företagarna ger Tele2 Business förnyat förtroende

Företagarorganisationen Företagarna, har förlängt sitt ramavtal med Tele2 Business. Därmed får medlemsföretagen i Företagarna möjlighet att ta del av Tele2 Business telekomlösningar för småföretagare till rabatterade priser och fria inträdesavgifter.

Företagarna är Sveriges största företagarorganisation och representerar 75 000 företagare runt om i hela Sverige. Sedan 2009 har Företagarna kunnat erbjuda sina medlemmar Tele2 Business produkter och tjänster till kraftigt rabatterade priser.

Genom avtalet får Företagarnas medlemmar tillgång till Tele2s standardabonnemang för mobil telefoni, smart phone-paket, mobilt bredband, fast telefoni samt växellösningar till rabatterade priser. Utöver det får medlemmarna premier i form av fria månadsavgifter och fria inträdesavgifter.

- Vi strävar efter att kunna erbjuda våra medlemmar avtal och förmåner inom områden som är viktiga för deras verksamheter. Avtalet vi skrivit med Tele2 möjliggör för många av våra medlemmar att få tillgång till högkvalitativa telekomlösningar till marknadens bästa priser, säger Annika von Peltzer, chef Marknad och Förmåner på Företagarna.

Avtal går att teckna genom samtliga Tele2-butiker i landet, kundservice, samt hos merparten av Tele2s nät av återförsäljare.

- Vi är oerhört stolta över att få det här förnyade förtroendet av Sveriges största företagarorganisation. Avtalet ger medlemmarna möjlighet att ta del av kommunikationslösningar som förenklar arbetet och ger dem ännu bättre förutsättningar att lyckas med sina affärer, säger Anders Långsved, ansvarig Tele2 Business.

Anders Långsved, Ansvarig Tele2 Business, tel: 070-426 42 84
Annika Kristersson, Presschef, Tele2 Sverige, tel: 070-426 4128
Anna Söderström, Pressekreterare, Företagarna, tel: 08-406 18 80

TELE2 ÄR EN AV EUROPAS LEDANDE TELEKOMOPERATÖRER OCH TILLHANDAHÅLLER ALLTID DET KUNDERNA BEHÖVER TILL LÄGSTA PRIS. Vi har 38 miljoner kunder i 11 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, kabel-tv och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993 har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på NASDAQ OMX sedan 1996. Under 2012 omsatte bolaget 43,7 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 11 miljarder kronor.