Pressmeddelande Tele2 Sverige dec 10 2013, 8:52 AM CET

Tele2 - officiell leverantör till Sveriges olympiska kommitté

Tele2 ökar sin satsning på svensk idrott och blir officiell leverantör till Sveriges olympiska kommitté, SOK. Avtalet får en rivstart när Tele2 Arena förvandlas till ett OS i miniatyr under vinterspelen i Sotji.

Tele2 har tecknat ett flerårigt samarbetsavtal med SOK. Avtalet sträcker sig från vinter-OS i Sotji 2014 till sommar-OS i Rio De Janeiro 2016. I rollen som officiell leverantör kommer Tele2 att förse SOK med fast- och mobiltelefoni, mobildata samt datanättjänster.

– Sportintresset är stort bland våra kunder. Vi har precis som våra idrottsstjärnor utmanarattityden inbyggd i vår själ. Därför känns det extra bra att bli en del av den olympiska familjen och stötta SOK att inspirera fler unga att våga drömma om att en dag delta i ett olympiskt spel, säger Thomas Ekman, vd Tele2 Sverige.

Samarbetet rivstartar när Tele2 Arena, i samarbete med MTG/Viasat och andra SOK-sponsorer, förvandlas till ett OS i miniatyr under vinter-OS i Sotji.

– För oss är det självklart att Tele2 Arena blir en central plats för alla som vill följa vinter-OS på ett helt nytt sätt och dela med sig av upplevelserna online via vårt mobil- och wifi-nät på arenan, säger Thomas Ekman.

Tele2 blir även en aktiv partner i SOKs Drömprojekt och Olympic Day. Drömprojektet stöttar återväxten inom de olympiska idrotterna där Olympic Day är en satsning på barn och unga. SOK genomför cirka 35 Olympic Days per år med syfte att låta barn pröva olika idrotter och väcka den olympiska drömmen.

– Med Tele2 som officiell leverantör får vi en partner som ger oss uppkoppling nonstop och därmed ett mer effektivt samspel med svenska olympier och talanger. Det är såklart extra kul att Tele2 också kliver in i vår satsning Drömprojektet som ska väcka den olympiska drömmen hos våra unga idrottare, säger Stefan Lindeberg, styrelseordförande SOK.

Mer detaljer om OS på Tele2 Arena kommer inom kort.