Pressmeddelande Tele2-koncernen feb 12 2013, 8:00 AM CET

Tele2 AB emitterar obligation i svenska kronor

Stockholm - Tele2 AB (Tele2), (NASDAQ OMX Stockholm: TEL2 A och TEL2 B) meddelade idag att man har emitterat en 7-årig obligation på den svenska obligationsmarknaden.

Tele2 har genomfört en emission av en 7-års obligation om 250 miljoner kronor på den svenska obligationsmarknaden. Obligationen har en rörlig kupongränta om 3m STIBOR +2.45 procent. Obligationen har emitterats under bolagets EMTN avtal och kommer att listas på Luxembourg Stock Exchange.

Nordea agerade Lead Manager i transaktionen.

Lars Torstensson, Investerarfrågor, Tel: 0702 73 48 79
Pernilla Oldmark, Pressfrågor, Tel: 0704 26 45 45

TELE2 ÄR EN AV EUROPAS LEDANDE TELEKOMOPERATÖRER OCH TILLHANDAHÅLLER ALLTID DET KUNDERNA BEHÖVER TILL LÄGSTA PRIS. Vi har 38 miljoner kunder i 11 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, kabel-tv och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993 har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på NASDAQ OMX sedan 1996. Under 2012 omsatte bolaget 43,7 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 11 miljarder kronor