Regulatoriskt pressmeddelande Tele2-koncernen okt 11 2013, 9:00 AM CET

Tele2 ändrar kreditavtal

Stockholm - Tele2 AB, ("Tele2"), (OMX Nordiska Börsen: TEL2 A and TEL2 B), meddelade idag att bolaget har gjort förändringar i sitt kreditavtal om 1 200 miljoner euro med ett syndikat av 12 banker.

Tele2 har tillsammans med sina 12 huvudbanker minskat beloppet i den syndikerade kreditfaciliteten från 1 200 miljoner euro till 800 miljoner euro. Vidare har facilitetens förfall skjutits fram ett år, till maj 2018. En av de 12 bankerna i syndikatet har valt att inte vara med i den nya faciliteten, som alltså innefattar 11 banker.

Den nya faciliteten har en storlek som bättre passar Tele2s behov efter försäljningen av Tele2 Ryssland.

Faciliteten är för närvarande outnyttjad.

För mer information, kontakta:
Lars Torstensson, Kommunikationschef, Tel: 0702 73 48 79 Viktor Wallström, Pressfrågor, Tel: 0703 63 53 27

TELE2 ÄR EN AV EUROPAS SNABBAST VÄXANDE TELEKOMOPERATÖRER OCH VI ERBJUDER ALLTID VÅRA KUNDER VAD DE BEHÖVER TILL ETT LÄGRE PRIS. Vi har 15 miljoner kunder i 10 länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, kabel-tv och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993 har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på NASDAQ OMX sedan 1996. Under 2012 omsatte bolaget 31 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 6 miljarder kronor.