Pressmeddelande Tele2 Sverige sep 18 2014, 6:00 PM CET

Tele2 börjar sälja iPhone 6 och iPhone 6 Plus i Sverige den 26 september

Tele2 erbjuder iPhone 6 och iPhone 6 plus, de största framstegen i iPhones historia, från och med den 26 september i hela landet genom tele2.se och Tele2s butiker. iPhone 6 erbjuds från 175 kronor per månad i 16 GB-utförande med 24 månaders bindningstid och iPhone 6 plus kommer att erbjudas med priser från 225 kronor per månad i 16 GB-utförande med 24 månaders bindningstid. Kunder kan förhandsboka båda modellerna från och med den i kväll den 19 september kl. 00.01 på http://www.tele2.se/iPhone6. Tele2s kunder med iPhone 6 och iPhone 6 plus kommer att ha tillgång till uppkoppling mot Tele2s nationella 4G-nät.

iPhone 6 och iPhone 6 plus är de största framstegen i iPhones historia - två nya modeller med fantastiska 4,7 tums- och 5.5-tums Retina HD-skärmar och fulla med innovativ teknologi i en helt ny, otroligt tunn och strömlinjeformad design som dessutom är bekväm och enkel att använda.

Båda modellerna är bättre i alla avseenden och inkluderar: det Apple-designade A8-chip:et med andra generations 64-bitars arkitektur för blixtsnabb prestanda och batterieffektivitet, avancerade iSight och FaceTime HD-kameror samt ultrasnabb WIFI-teknologi. iPhone 6 och iPhone 6 plus levereras med iOS 8, den största releasen sedan Apples App Store, som innebär en enklare, snabbare och mer intuitiv användarupplevelse med nya meddelande- och fotofunktioner, förutseendefunktion i Apples Quicktype-tangentbord och familjedelningsfunktion. iOS 8 inkluderar också den nya hälsoappen som ger en tydlig översyn av användarens hälsa och fitness-statistik samt iCloud Drive, som gör att användaren kan lagra och få tillgång till sina filer var som helst ifrån.

”Vi är mycket glada att kunna erbjuda nya Apple iPhone 6 och iPhone 6 plus till våra kunder över hela landet. Vi har över de senaste åren investerat omfattande i vårt nationella, supersnabba 4G-nät och de två nya iPhonemodellerna är fantastiska produkter att uppleva vårt nät genom,” säger Samuel Skott, chef för Tele2 Privat. ”Vi är väldigt stolta att kunna erbjuda Apples fantastiska nya iPhonemodeller till våra kunder i hela landet den 26 september”

Därutöver kommer iPhone 5s erbjudas med priser från 150 kronor per månad med 24 månaders bindningstid och iPhone 5c med priser från 75 kronor per månad med 24 månaders bindningstid.

Prisplaner och detaljer för iPhone:

PlanVolym 3 GBVolym 6 GBVolym 12 GBVolym 20 GB
Månadsavgift299 kr349 kr399 kr449 kr
Röstsamtal (minuter)FriaFriaFriaFria
SMSFriaFriaFriaFria
Data (MB)3,0006,00012,00020,000
iPhone 6 16GB0 kr kontant + 175 kr/månad
iPhone 6 64GB0 kr kontant + 225 kr/månad
iPhone 6 128GB995 kr kontant + 225 kr/månad
iPhone 6 Plus 16GB0 kr kontant + 225 kr/månad
iPhone 6 Plus 64GB995 kr kontant + 225 kr/månad
iPhone 6 Plus 128GB995 kr kontant + 250 kr/månad
iPhone 5S 16GB0 kontant + 150 kr/månad
iPhone 5S 32GB0 kr kontant + 150 kr/månad
iPhone 5C 8GB0 kr kontant + 75 kr/månad

Fotnot: Utgår från tecknande av abonnemang med 24-månaders bindningstid.

För fullständiga prisuppgifter och villkor vänligen se tele2.se.
För mer information om iPhone, vänligen se: www.apple.com/iphone

För mer information:
Oliver Carrà, Presschef Tele2 Sverige, 070-426 40 06.

• Samuel-Skott-Affarsomradeschef-Tele2-Privat-Tele2-Sverige.jpg