Pressmeddelande Tele2 Sverige apr 04 2014, 10:05 AM CET

Tele2s Stefan Backman utnämnd till Årets Bolagsjurist 2014

Tele2 Sveriges chefsjurist Stefan Backman är Årets Bolagsjurist 2014. Det står klart sedan juryn för tävlingen meddelat sitt beslut vid Bolagsjuristernas förenings vårmöte i Stockholm sent igår kväll.

Priset Årets Bolagsjurist instiftades 2013 gemensamt av Svenskt Näringsliv, Bolagsjuristernas Förening, Advokatfirman Vinge och tidningen Affärsvärlden för att "belysa bolagsjuristens mångfacetterade, strategiska och värdeskapande roll inom företagen och därigenom lyfta juristens roll i näringslivet i stort".

– Jag är otroligt glad och hedrad över att få ta emot det här priset. Det känns extra bra att juryns motivering lyfter fram min del i Tele2s motstånd mot olika integritetshotande utvecklingar i Sverige under 2013. Integritet är något som engagerar både våra kunder och brett inom hela bolaget, så många kan dela glädjen med mig, säger Stefan Backman, chefsjurist på Tele2 Sverige, i en kommentar till utnämningen.

Utnämningen av Årets Bolagsjurist 2014 och prisutdelningen hölls i samband med Bolagsjuristernas Förenings vårmöte igår den 3 april i Stockholm.

För fullständig presentation av juryn besök länk http://www.aretsbolagsjurist.se/jury.html .

• Stefan-Backman-Chefsjurist-Tele2-Sverige.jpg