Regulatoriskt pressmeddelande Tele2-koncernen jul 15 2015, 7:00 AM CET

Malin Holmberg tillförordnad marknadsområdeschef och medlem i Tele2 ABs ledningsgrupp

Stockholm - Tele2 AB (Tele2), (NASDAQ OMX Stockholmsbörsen: TEL2 A och TEL2 B) meddelar i dag att Malin Holmberg blir tillförordnad marknadsområdeschef för Litauen, Estland, Lettland, Kroatien, Österrike samt medlem i Tele2 ABs ledningsgrupp från och med 1 augusti 2015. Hon kommer att rapportera till Mats Granryd, koncernchef samt vd för Tele2 AB.

Malin är i dag vd för Tele2 Kroatien, en position som hon tillträdde i juni 2012. Tidigare har hon haft positionen som Group Product Director inom Tele2-gruppen. Under hennes år som vd har Malin mycket framgångsrikt byggt upp och utvecklat den kroatiska organisationen och kommer även att fortsätta ha den rollen framöver.

Niklas Sonkin bibehåller rollen som tillförordnad CTIO för Tele2 AB samtidigt som han fortfarande har ansvar för Tyskland och Kazakstan.

Mats Granryd, koncernchef och vd för Tele2 AB kommenterar: “Jag är glad över att kunna välkomna Malin till ledningsgruppen för Tele2 AB. Hennes erfarenheter och starka meritlista från telekomindustrin kommer definitivt att vara en fördel för de marknadsområden hon kommer att ansvara för. Jag ser fram emot hennes bidrag till utvecklingen av koncernen.”

Lars Torstensson, kommunikations- och strategichef, Tele2 AB, Tele: +46 702 73 48 79
Viktor Wallström, PR-chef, Tele2 AB, Tele: +46 703 63 53 27

TELE2 ÄR EN AV EUROPAS SNABBAST VÄXANDE TELEKOMOPERATÖRER OCH VI ERBJUDER ALLTID VÅRA KUNDER VAD DE BEHÖVER TILL ETT LÄGRE PRIS. Vi har 14 miljoner kunder i nio länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, kabel-TV och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993 har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på NASDAQ OMX sedan 1996. Under 2014 omsatte bolaget 26 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 5,9 miljarder kronor.