Pressmeddelande Tele2 Sverige feb 23 2015, 12:00 PM CET

Tele2 kommenterar driftstörningar i mobildata- och fastnätet

I dag kl. 08.50 kunde Tele2 konstatera en omfattande driftstörning som påverkar tjänster i såväl mobilnätet som det fasta nätet. Kunder i hela landet kan uppleva problem med mobilsurf, röstsamtal och fastnätstjänster över såväl 2G, 3G som 4G. Driftstörningen påverkar också växeltjänster för företagskunder. Tele2 arbetar nu med alla tillgängliga resurser för att avhjälpa felet.

Vi ser väldigt allvarligt på den driftstörning vi har just nu och vi arbetar med alla tillgängliga resurser för att avhjälpa felet som vi förstår har väldigt stor påverkan på våra kunder, säger Oliver Carrà, Presschef Tele2 Sverige.

Driftstörningen, som påverkar såväl privat- som företagskunder i hela landet men i olika utsträckning, innebär exempelvis att röstsamtal kan brytas och att kunder kan uppleva stora svårigheter att mobilsurfa, använda datanätstjänster både över mobil- och fastnätet med mera. Driftstörningen har också påverkan på växeltjänster till företagskunder. Det går fortsatt att ringa men kunder kan uppleva sämre samtalskvalitet och att fler samtal bryts än vanligt.

– På vår hemsida tele2.se, via medier och i sociala medier kommer vi uppdatera våra kunder med ny information kring driftstörningarna och hur felsökning och åtgärdsarbetet går vidare. Att avhjälpa felet är vår absolut högsta prioritet just nu, säger Oliver Carrà, Presschef Tele2 Sverige.

För mer information:
Oliver Carrà, Presschef Tele2 Sverige, 070-4264006 eller e-post oliver.carra@tele2.com

• Oliver-Carra-Presschef-Tele2-Sverige (1).jpg