Pressmeddelande Tele2 Sverige jun 25 2015, 9:45 AM CET

Tele2 lanserar världens minsta mobila mötesrum

Företag och organisationer ställer allt högre krav på mobila lösningar som ger stor flexibilitet och tillgänglighet. Nu lanserar Tele2 #minimöte som ett annorlunda grepp för att få fler att fundera på vad som krävs för snabba och effektiva möten. En MINI Countryman har byggts om till världens minsta mobila mötesrum – fullt utrustat med 4G-router, miniprojektor, trådlösa laddningsplattor, whiteboard, skrivare och en espressomaskin.

Det nya minimötesrummet är – i likhet med andra moderna konferensrum – bland annat inrett med vitlaserade golv, björkdetaljer och den senaste tekniken – till exempel trådlösa induktionsladdningsplattor, 4G-router och en miniprojektor. Det unika konferensrummet, som lanseras idag, kan bokas via minimote.se eller #minimöte och kommer stå parkerad i Dagens Nyheters tält på Cramérgatan under Almedalsveckan.

– Vi flyttar samtalet från traditionella konferensrum och skapar annorlunda sätt att förenas utan att kompromissa med de förutsättningar som krävs för ett effektivt möte. #minimöte blir ett lättsamt sätt att engagera och föra samtal om att arbeta mobilt, säger Anders Långsved, Försäljningsdirektör för företagsmarknaden på Tele2.

Under Almedalsveckan sänder Dagens industris Digitalpodden live från bilen varje dag. #minimöte ska därefter resa vidare i Sverige och är bland annat på plats i Båstad under tennisveckan. Under resten av året kommer världens minsta mobila mötesrum på fyra hjul finnas tillgänglig att boka över hela Sverige.

– I Almedalen samlas tusentals av människor på liten yta och vill föra samtal. Tillgången till lokaler är begränsad och priserna gör det svårt för alla att ta plats, det gör Almedalen till rätt plats att lansera #minimöte, säger Karl Skoog, kreativt ansvarig på Tele2 och initiativtagare till projektet.

”Utrustningspaket” till Tele2s ombyggda MINI Cooper S Countryman

• Mötesrum för tre personer fullt utrustad med espressomaskin, kylt vatten, projektor, tablets från Samsung, whiteboard och skrivare.
  • Möjligheter att ladda mobilen via Samsungs induktionsladdning.
  • Bilen fungerar även som en 4GWiFi-hotspot med möjlighet att ladda både dator och mobil via uttag på bilens utsida.
  • Bilen är inredd som ett modernt luftigt konferensrum präglat av skandinavisk design, bland annat ett vitlaserat ekgolv och detaljer i massiv björk.
  • Solceller på bilens tak driver laddstationer med uttag på bilens chassi.

Titta på teaserfilm här

För kontakt med Anders Långsved och Karl Skoog, vänligen kontakta:
Pernilla Oldmark, Kommunikation- och marknadsdirektör, Tele2 Sverige, 070 426 45 45