Pressmeddelande Tele2 Sverige mar 15 2016, 8:30 AM CET

Fler människor kan vara en del av Eurovision på Tele2 Arena

Den 14 maj går den stora finalen i Eurovision Song Contest av stapeln och då slår Tele2 Arena upp dörrarna för Eurovision The Party. Evenemanget är en unik upplevelse som bjuder på liveframträdanden, exklusiva behind the scenes-intervjuer från Globen samt direktsändning av Eurovision Song Contest. Tack vare Tele2 Arena är det möjligt för fler att uppleva och vara en del av Eurovision Song Contest på nära håll.

Tele2 är Official Mobile Operator under ESC 2016 och Tele2 Arena har en central roll i och med Eurovision. Eurovision engagerar människor i hela Europa och många ser gärna tävlingen tillsammans med vänner och familj. Den 14 maj öppnar Tele2 Arena för Eurovision The Party, en upplevelse utöver det vanliga, där Eurovision-fans kan uppleva evenemanget på nära håll.

-       Eurovision Song Contest är något som många svenskar vill vara en del av och trycket på biljetterna har varit hårt. Genom Eurovision The Party är det möjligt för fler att vara en del av evenemanget och därför öppnar vi Tele2 Arena. Arenan är en av världens mest moderna och uppkopplade arenor och en plats där besökarna genom vår teknik och uppkoppling kan dela sina upplevelser med vänner i realtid, säger Thomas Ekman, VD för Tele2 Sverige.

Eurovision The Party är en ny Eurovision-upplevelse med extra allt. I Tele2 Arena kommer Eurovision från Globen sändas direkt och projiceras på en 300 kvadratmeter stor skärm. Det bjuds på artister och live-framträdanden av bland annat Carola, Danny Saucedo, Loreen och Panetoz. Sanna Nielsen, kvällens programvärd, ger unika back stage-intervjuer från Globen och under kvällen kommer dessutom den svenska juryns presentation av röstningen sändas från Eurovision The Party.

-       Vi är väldigt stola över att vara partner till Eurovision Song Contest eftersom deras värderingar ligger helt i linje med våra egna. Vi väljer partners som gillar det vi gillar, och som drivs av samma saker som vi gör, så att vi tillsammans kan utmana, förändra och utveckla. Det som engagerar våra kunder engagerar oss, säger Oscar Klingensjö, chef för partnerskap och event på Tele2 Sverige.

Redan imorgon, onsdag den 16 mars, kl 09:00 kan Tele2-kunder säkra sina biljetter före alla andra via Tele2 Presale, presale.tele2.se. Antalet biljetter är begränsat. Övriga biljetter släpps fredag den 18 mars kl 10.00 på axs.com och kommer att kosta mellan 300 kronor och 995 kronor.

SVT och Stockholms stad arrangerar tillsammans Eurovision Song Contest 2016, och Eurovision The Party är en del av ESC 2016. Producenter för Eurovision The Party är Live Nation och SVT och mer information finns på www.eurovisiontheparty.com.

För mer information kontakta:

Malin Selander, Presschef Tele2 Sverige, tfn: 070-426 40 06

• Tele2Arena_fasad.jpg