Pressmeddelande Tele2 Sverige dec 16 2016, 11:54 AM CET

Holger Fritz – chef för Tele2 Channels & operations

Holger Fritz blir nu ordinarie chef för Tele2 Sveriges Channels & Operations – en roll han varit tf för sedan Susanne Holmström slutade i oktober.

Holger började på Tele2 2002 och har en lång erfarenhet från flera ledande positioner inom företaget. Bland annat har han ansvarat för att bygga upp hela Tele2s butiksetablering i Sverige från starten till de 66 butiker vi idag har.

-Jag ser fram emot att fortsätta leda den utvecklingsresa vi påbörjat mot en kundnöjdhet i världsklass. Jag tror att den erfarenhet och kunskap jag har med mig tillsammans med ett fantastiskt team verkligen kommer ta oss till nya höjder!, säger Holger.

Holger har en Civilekonomexamen vid Stockholms Universitet. Innan han kom till Tele2 var han Marknads- och försäljningsansvarig på Canal Digital. Han har även jobbat som Country Manager på Motorola.

Som ledare vill han vara närvarande bland sina medarbetare och är en person som verkligen lever företagets värderingar.

- Jag är väldigt glad att Holger blir ordinarie chef för Channel & Operations. Han har en gedigen erfarenhet av Tele2, våra kanaler och vår kundupplevelse, vilket känns tryggt och säkrar fullt fokus framåt, säger Samuel Skott.

Malin Selander, Kommunikationschef Tele2 Sverige, 070 426 4006

• Holger_Fritz 4.jpg