Pressmeddelande Tele2 Sverige dec 19 2016, 10:56 AM CET

Tele2 återigen prisade av svenska kunder i SKI

Svenskt Kvalitetsindex (SKI) frågar varje år svenska företagskunder hur nöjda de är med sina kommunikationsleverantörer. För tredje året i rad knep Tele2 förstaplatsen när det kommer till bredband och för andra året i rad vann Tele2 även kategorin för fast telefoni.

SKI frågar varje år svenska telekomköpare, både på företags- och privatsidan, vad de tycker om de produkter och tjänster inom bredband och fast telefoni som operatörerna levererar. Tele2 har de senaste åren dominerat på företagssidan och har för tredje året i rad fått högst kundnöjdhet för bredbandskunder och för andra i året i rad för kunder med fast telefoni.

– Att ha ett bra och säkert bredband är centralt för många verksamheter i dag. Även fast telefoni fyller viktiga funktioner hos både företag, organisationer och i offentlig sektor. Det är glädjande att våra produkter och tjänster uppskattas av våra kunder. Tele2s företagserbjudande är under ständig utveckling och efter köpet av TDC och den kompetensen vi får där hoppas vi att våra siffror är ännu bättre nästa år, säger Pernilla Nissler, Försäljningsdirektör Tele2s Företagserbjudande.

För mer information om SKI 2016 för telekom besök Svenskt kvalitetsindex hemsida på länk: http://www.kvalitetsindex.se/report/svenskt-kvalitetsindex-om-bredband-tv-och-fast-telefoni/

• SKI Kund 2016 - Fast telefoni B2B.PNG
  • SKI Kund 2016 - Bredband B2B.PNG