Pressmeddelande Tele2 Sverige okt 17 2016, 9:00 AM CET

Tele2 kundnöjdhet fortsätter att öka

I Svenskt Kvalitetsindex (SKI) årliga mätning över operatörernas kundnöjdhet som offentliggjordes tidigare i dag placerar sig Tele2 bland de bästa operatörerna för både företagskunder och privatkunder.

Svenskt Kvalitetsindex (SKI) Mobil 2016 visar att branschens genomsnittliga kundnöjdhet på företagsmarknaden ökar (+1,0) och även Tele2 ökar från 64,2 poäng till 65,4 poäng av 100 möjliga. Medan den genomsnittliga kundnöjdheten på privatmarknaden ligger förhållandevis stilla (-0,5) ökar Tele2 från 70,4 till 70,8 poäng, en fortsatt ökning som ger Tele2 en andraplacering 0,2 poäng efter vinnaren.

– Vi är stolta över att återigen få topp-placeringar av våra företags- och privatkunder. Det är hedrande att våra kunder fortsatt är nöjda med vårt nät, vår service och vårt bemötande, säger Samuel Skott, VD Tele2 Sverige.

Rapporten beskriver hur den upplevda mobiltäckningen generellt har blivit bättre och bättre över tiden vilket betyder att operatörerna måste hitta andra sätt att bygga lojalitet på. Detta är något Tele2 verkligen lyckats med då de har fått bra betyg vad gäller bemötande och service. Tele2 har också högst andel kunder som upplever att man premierar lojalitet.

-         Vi tror på att livet blir rikare med bra uppkoppling. Vi vill inte begränsa våra kunder och anpassar våra erbjudanden till verkligenheten genom att ge mer data och låta dom själva välja vad de vill göra med den. Det, tillsammans med bra service och bemötande, tror vi bidrar till högre lojalitet, fortsätter Samuel Skott.

För mer information om SKI 2016 för mobil besök Svenskt Kvalitetsindex hemsida här.

För mer information kontakta:

Malin Selander
Kommunikationschef Tele2 Sverige